Ekonomist

E 27

чарских друштава вициналних железница, да се за амортизацију евентуално још заосталих дивиденда од приорететних деоница поврх 59/, на дивиденде приоритетних деоница одобри још шести процент.

6. Како деоничарско друштво виципалне железнице у погледу социетарних послова, тако и чешко-словачке државне железнице у погледу експлоатације настојати ће, да свој рад удесе тако, да он буде што економичнији.

Деоничарска друштва вициналних железница отворити ће у Братислави заједничку пословницу, пак ће за личне и стварне расходе те пословнице сваке године поднети министарству железвница предрачун а то исто ће учинити и за расход из наслова. трошкова за управни одбор, екзекутивни одбор и надзорни одбор. Дневничарска служба виционалних жељезница обавевује се, да ови трошкови не ће бити код пруга испод 26 километара, већи од Кч. 1500.—, а код дуљих пруга већи од Кч. 1200.— за сваку годину и километар.

7. Обвиром на то, да је неамортизованим приоритетним деоницама осигурана нето 50%/-на дивиденда, одређује се у погледу субвенције да се оне не могу покривати из пословних прихода. Напротив ће чешко-словачке државне жељезнице по начину трошкова за експлоатацију и друштвену уговору кредитирати потребу за плаћање камата и амортизацију и трошкове за набавку у новцу у случају, ако би ради извршења инвестиција настала потреба, да се капитал повиси или склопи зајам.

8. За пословне године 1919. и 1920. остају на снази уговори о експлоатацији са кр. уг. држ. железницама, дотично одредбе, које регулишу деобу бруто-прихода за пословну године 1917. п 1918. пак ће се и коначни обрачун провести на основу тих утаначења.

9. Горња утаначења постају обавевна за ческо-словачку државу када их влада одобри, а за деоничарска друштва вициналних железница онда, када их прихвате зборови друштава.

Друштвена правила (Ш татута).

За одобрење друштвених правила (штатута) захтевала је ческо-еловачка влада, да се проведе следећа промена :