Godišnjak Kralj. Srba, Hrvata i Slovenaca za 1926 god.

ГОДИШЊАК КРАЉЕВИНЕ С.Х.С. 329

. биро бавио се је искључиво набавкама, које су вршене у земљи и на страни већим делом (Аустрији, Угарској, Чехословачкој). Специјална секција бавила се је експлоатацијом државних шума на планини Гоч, и набавком дрвене грађе.

За радове око оправака провизорних, у сва три периода, употребљено је и потрошено: Материјала:

а) купљеног за готово, већином у иностранству Динара 32.332,16.0

6) Реквирираног, 1 прикупљеног у државним добрима и

шумама ......... ... ... ... 5. Динара 27,600.000.000 в) Радне снаге, наведене · напред подајиб) ..... 40,260.000.Укупно Динара ......... ... ... ...100,192.160 .—

Напомињемо, да су овим обухваћене само прешне провизорне оправке у предратној Краљевини Србији.

Усиљеним радом успело се је, најзад, да се васпостави најпре главна пруга и преда саобраћају у првом реду за службену потребу, затим за краћи путнички саобраћај, и, напослетку, благодарећи надчовечанским напорима и пожртвовању, први воз, пуштен из Београда 31. јула 1919. у 17 часова, срећно је приспео у Ниш, без удеса, сутра дан у 6 часова јутра -— један диван успех, нарочито ако се води рачуна о великом броју мостова и вијадуката знатних распона дуж реке Мораве, који су привремено били замењени израдом у дрвету. Једновремено са оправком вршена је и организација саобраћајне службе. Особље за одржавање и за саобраћајну службу, а нарочито предратно особље, чинило је огромне напоре и показало се на висини својих дужности.

У исто време вршена је и прешна оправка свих осталих пруга у земљи, локалног значаја, нормалног и узаног колосека, тако, да су већ августа 1919. године биле васпостављене све железничке пруге предратне Краљевине Србије, из 1914. године т. ]. 928 км. нормалног колосека, 454 км. узаног колосека, 216 км. узакног колосека приватних и 48 км. висећих желез-. ница.

• Дефинитивна оправка —-- обнова. А. Инвестиције за оправку пруга.

У току јула 1919. године, ликвидиран је рад са секцијама, железничке пруге биле су организоване по Дирекцијама, њих четири на броју: Београдска, Сарајевска, Загребачка и Суботичка, а пета, Љубљанска, тада је још била као приватна, у режији Друштва Јужних Железница. Ова дефинитивна обнова, после јула месеца пренета је на рад дотичних дирекциј а и текла је овако:

Од јула до краја децембра 1919. године: 1.) Инвестиција за подизање нових и обнову поруше-

них зграда ... ... ... . e e . Динара 5,900.000.2.) Инвестиција 3 за подизање нових и обнову порушених мостова ... ... а. а . Динара 10,327.019.—-

3.) Инвестиције з за подизање железничких пруга Дин. 1,000.000 Свега Динара 17,927.019.—

У години 1920.: 1) За нове и порушене зграде ............ ... Дин. 16,600.000.-——