Godišnjica Nikole Čupića

231

дар и безвоник једнако дају на школовање омладине. Тим прирезом располаже централна државна власт. Напред смо казвали колико је добро што она, на тај начин, може да увећава, број школа у крајевима који су заостали; али зар се не може десити, при оваким законима, да она множи школе баш у крајевима који су и богатији имањем, и напреднији школовањем, а у Фонад улажу мање него други2 Ево, на прилику, како у томе стоји Београд према ужичком округу :

Године 1873 Београд је дао у Фонад школски приреза само 5.614 динара, а узео је из Фонда на своје учитеље и учитељке 31.790 динара! А ужички округ дао је у Фонад 31.710 динара а узео из Фонда на све своје учитеље само 20.370 динара !

И при таком рачуну, може се наћи који од нас београђана, који ћемо се љутнути на ужичане, што не учине и сами што год од своје стране, да се утамане хајдуци!....

Пријатељи школе не треба ни мало да се плаше што би се општини припознало њезино право. На велику радост свију нас, и у друштву нашем, и у штампи (докле јој се глас чуо), и у скупштини, толико се досад показивало и показује симпатије за школу, да нама мора бити прва дужност само да осветљавамо путове, начине, и средства па да школа од толике симпатије прими истинску потпору и услугу.

Шш ЦРКВЕНА ОПШТИНА

19 Ко чини црквену општину

По оном што нам је познато из старијег доба, могла би се црквена општина одредити овако : за цркву и за црквене послове, општина су сва она села која су јој нурија, и која се 0 њој заједнички старају; за питања која се тичу избора