Godišnjica Nikole Čupića

7250) ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

природну бујност живота ; значи имати мало здравља и мало снаге, два највећа блага на свету“...

Не можемо, овде, ређати све оне ваљане поуке Мантегацине и његово енергично препоручивање кретања, које утиче не само на јачање снаге ч0векове, већ и на здравље, на правилније вршење свију Функција у организму, на развијање срца и ума, па и на сам карактер човеков. Њих треба утиснути у руке не само сваком дечку и младићу, већ и сваком родитељу и васпитачу, да их на па мет науче, да им буду водиља у животу.) —

Већ од дужега времена износе лекари, хигијеничари и физиолози ове и овакве савете и поуке, налажући · "императивно да их и школа, и кућа и друштво што топлије пригрле. И цео се културни свет што журније одазива њиховим захтевима и упутима.

(редства, која се у школи и ван ње примењују за подмиривање потребе у кретању, као и за унапређивање физичкога развитка у опште, јесу: гимнастика, гимнастичке, дечје и народне игре.

Као најважнији од данашњих система Физичкога васпитавања познати су: грчки, немачки п шведски.

Прећи ћемо их по реду, изложивши укратко оно, што је у њима најважније.

') Управама наших гимнастичких друштава нарочито ирепоручујемо, да се постарају за друго издање Мантегацине „Хигијене кретања“ у лепом _сриском преводу од Ј. Ђ. (ако првога издања нема), без које не би требало да буде ниједан њихов члан, ниједан ученик.