Godišnjica Nikole Čupića

994 ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

његов посао принуђава да седи целога дана без икаквих телесних напора, оживи и покрене се еве, кад он о празнику оде на опорављање — на игранку (Тапхрјаћ2). Напротив, сви позиви с тежим телесним напрезањем, као ковачи, зидари, тесачи и др., као опорављање и празнично задовољство траже -— пријатан и тих одмор. То је исто и с децом, ослобођеном после усиљеног телесног мировања...

„На ово самолечење дечје од. школских шкодљивости треба да се угледа педагогија... Школска гимнастика, има. да послужи овом циљу. Увећавањем мишићне акције и методичкога кретања у што је могућно више телесних мишића, били би многи штетни утицаји школски с најбољим успехом избегнути и отклоњени. Али, ипак, тек гимнастичке игре надокнађују детету све оно, што би му иначе дало слободно изабрано кретање, које није сасвим без опасности.

„У том погледу, дакле, морају ученици бити наши учитељи. Они нам показују неколике важне стране Физиолошке, тј. здравствене и праве примене гимнастичких игара...

7 нам Капке ређа и објашњава оне стране,

на које треба обратити главну пажњу, и које ћемо у изводу прећи:

Пре свега: Гимнастичке игре морају бити у слободном ваздуту, где год је то могућно. Човек је сунчани и ваздушни створ; он се само на сунцу и слободном ваздуху осећа добро. Кад је небо мутно и наше се расположење лако помути, а то штетно утиче и на срце и на дисање. Јасна светлост сунчана разгони на мах и сву психо-Физичку маглу.

Друго: Гимнастичке се игре морају вршити уз гласно суделовање гласовних и говорних органа,