Godišnjica Nikole Čupića

310 ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

напротив, већина од њих посећује више разних

играчких клубова. Има друштава (академских) за.

сваку врсту спорта, за игре лоптом, за Газуп Тепп15, за рвање, за скакање с мотком, за борење (Фехтовање), за Со, за трчање, — једном речи, за све што се у Енглеској разуме под појмом „талу ехегс1ез“ (вежбање снаге)“... (Могво).

Одмах, по доласку на универзитет, студенти се уписују у друштва за игре. С незнатним улогом може се постати чланом свију разних клубова једнога друштва. Већини нових студената пграње је важније него учење, — као код Немаца буршевски живот.

Професори енглеских универзитета не држе да је испод њиховог достојанства, да са студентима играју. Нарочито наставници нижих школа најживље суделују у ђачким играма. Ко у Енглеској жели да добије професорско место, поузданији је кад, поред стручне сведоџбе, има доказа и о спреми у гимнастици и играма. У њиховим школама нема нарочитих, стручних учитеља за гимнастику. „Енглеска, која је тако много богатија него ми — вели Мосо — да би могла себи дозволити луксуз нарочитих учитеља, постиже циљ и без њих, и опет је у том погледу много напреднија“...

Чланови управа разних клубова и лица, која су се нарочито одликовала разним врстама спорта, држе годишње скупове, на којима бирају предводнике или ртнике (УогКатрјег)) за разне игреин спортове, поред којих нису потребни нарочити, стручни учитељи. Студент, изабран за ртника, сма-

1) Види Вуков речник.

. к РАЈ ан а