Godišnjica Nikole Čupića

320)

ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

Тек од 1891. год. јавља се нов покрет у горист напреднијег физичког васштавања школске омладине. Тада се први пут почиње јасно појимати задатак телеснога вежбања и приступати природ“ нијој гимнастици, основаној на захтевима Физиологије и хигијене.

Почетак је учињен с Основном Школом.

Нов програм, у коме су понајвише заступљене дечје игре, показују нам велики напредак у смислу хармонијскога васпитавања телесног; у смислу оних слободних кретања и игара, које нам данашњи Физиолози препоручују, —- са чега и заслужује да га овде нарочито и прикажемо:

1 разр. Кретања: 1. Котрљање обруча малим дрветом; 2. СОкакање у вис преко врвце; 8. Прескакање полуобруча и врвце; 4. Игре: „јагњета и вука“, „пилића“, „лончића“, „миша“, „навлач-капе“. (За скакање земљиште посуто песком).

П разр. Утакмице: 1. Трчање (до 100 м.) ко брже; 2. Скакање у висину (преко врвце), у дужину и у дубину (из места и иза трке); 83. Игре: „љмуре“, „пчела“, „жари, пали“, „соле“, „сакривања“, „плочања“; 5. Понављање програма из | разр.

Ш1 разр. Вежбање: 1. Шведска гимнастика : покрет руку, ногу и тела (без справа); 2. Гимнастички корак; 3. Тоциљање зими; 4. Утркивање; 5. Игре: „вучење клипка“, „јаниџајас“, „робова“, „алајтопи“.

ТУ разр. Јачање: 1. Пузање уз мотку; 2. Дизање, потезање и гурање терета; 8. Рвање; 4. Пливање (по могућности); 5. Обртање це-