Godišnjica Nikole Čupića

ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ 321 лога тела и главе; сагибање трупа; седање на земљу и устајање без помоћи руку; 6. Војничко маршевање; 7. Игре: „мете“, „у коло“ (шуке), „коња“, „камена с рамена“, „бацање мотке“, „вучење прста“.

У објашњењу, којим је тај програм спроведен школама, находимо доста једрих и здравих мисли, као и корисних упута за наставу. „Поред духовнога напретка —- вели се у њему — настава треба, да потпомаже и телесно здравље, јер без њега не може бити ни срећнога живота... Од наставника, се очекује да то благо негују ес особитом бригом... Они ће пазити на то, да ученици имају довољно кретања и одмора после рада. Кретања треба да буду не само на часу гимнастике, него и између часова, и приликом чешћих излета, 4 одмора треба деца да имају после сваког умног пли телесног напрезања“... После оваквих, општих напомена, прелази се нарочито на упуте за гимнастику: „Циљ је гимнастици да разноврсним кретањем снажи тело и прибавља му потребну окретност, што има знатне здравствене и васпитне вредности, и што доста помаже стварању реда у школи“... Препоручује се што више кретања, јер је „то потребно не само за здравље ученичко, него се тиме деца разведре, те после наставу боље примају“... „Из програма ће наставници видети, да се сада за гимнастику не траже готово никакве нарочите справе, те ће сваком наставнику бити могућно да изврши све што је програмом прописано. Као новина уведене су неке дечје игре... 'Обраћа се пажња на правилно и уљудно играње све деце... Наставници ће пазити пи упућивати ученике на тигијенска правила пре и после гимнастике, како се не би дечје здравље оштетило.

~

ТОДИШЊИЦА ХУП 21