Godišnjica Nikole Čupića

о о

ОБИЧАЈИ У ЦИГАНА КРАЉЕВИНЕ СРБИЈЕ 2:

месо онако непечено раздаду суседима. Укућани од тога овна нити што задржавају нити окушају.

Скоро досељени Цигани у Алексинцу (Корано рома) врло воле да имају деце било мушке или женске. Кад жена нема деце, тражи лека да би их добила. Кад жена рађа само мушку или само женску децу а хтела би да има и обратно, треба да украде од друге жене, која је родила обратно, постељицу (тану, да из ње пије мало воде и да се с том постељицом окупа. — Или: Онда, кад добије прање (ало упролате), треба да узме мало од своје крви, па да јунцу намаже муда и да рекне: Ево теби моја мушка деца, дај ти мени своју женску ! Или обратно какву децу жели. — Док је жена у другом стању неће јести ничега што је начето, нити пак трулу јабуку или крушку, нити слезину, да јој дете не би било начето (т.ј. без каквог дела тела), слабо, и да не би имало модра уста као што је слезина модра. — Кад жена хоће да побаци, ваља да једе по мало од сува меса од јагњета које се извади из овце за коју се није знало да је бремена. Циганске врачаре кад добију такво јагње сачувају га и осуше ла дају и Српкињама које су раде да немају деце. Још ради побацивања пију Циганке барут расквашен у води. — Да би жена лакше родила, дају јој се у води мрве које су заостале од јела од Нове Године и Ђурђевдана, или од Божићњег ораха, или 60гојављенске водице. Сем тога пусти јој се кроз појас јаје да падне и да се разбије. — Пошто жена роди. намести се заједно с дететом у постељу, а око постеље метну конопац. Још поред њих метну катрана, чешаљ, парче хлеба, гребене и бела лука. Све се ово чпни да не би могле доћи бабице да досаде или породиљи или детету. Сем тога због бабица породиља за три ноћи не ·" сме заспати, а ако би она заспала пеко мора бити будан. — Мати не треба да задоји дете из своје сисе, но најпре