Godišnjica Nikole Čupića

ПУТОВАЊЕ ЕВЛИЈЕ ЧЕЛЕБИЈЕ 89

варош.") Има дванаест михраба и у малој чаршији џамију Гази Бајазед-бега џамија, у доњој чаршији Мемибегову џамију, у великој чаршији Бајрам џамију, Агаџамију, Кункјар-џамију и Мурат-пашину џамију. Ово су познатије. У гортој вароши је пространа, каменом зидана а самим црепом покривена џамија Мурат-паше. Има свега шест минарета. Има 1500 кућа, покривених шиндром и ограђених тарабом. Има много приземних кућа а мало на спрат, али има и лепих камених кућа, покривених ћерамидом. Становништво је већином ханефске веропсповести. ') Има свега пет виших школа (медреса). Познатије су медресе Гази Бајазед-бега, Бајрам-бега и Мурат-паше. У џамијама јутром и вечером предају хадис, право (Фик) и законе о наследству |Фераиз). Има дванаест основних школа, које су све задужбине, оних који и џамије подигоше. Деца међу тим слабо маре за науку, него сви жуде за јуначком славом и воле кавгу.

Има три манастира, три купатила, од којих једно није за употребу, али друга два раде дању ноћу. Једно је у чаршији купатило Гази Бајазид-бега и врло је пријатно. По кућама има много купатила с Фуруном. Пошто је зима врло оштра, има у свакој кући пећ. Има свега три гостионице од камена. Оне су све покривене ћерамидом. Има и три гостионице за трговце, у којима има свега 400 продавница, само нису од камена. Од продавница у чаршији 23 су задужбине Бајазидбега. Ту је свега три стотине продавница на јужној страни вароши, на обали реке Саве. Већином су то мале продавнице под шаторима. Ради се у њима преко године четрдесет дана и четрдесет ноћи. У пролеће се скупља у вароши #0—50 хиљада људи, који, станујући под. шаторима, приређују нарочита весеља. У јесење доба пак веома је велики вашар, када се с границе скупе џеманур у гомилама, те разне плодове беспослени људи купују и продају.) За време продаје

10) Махале имају већином имена од џамија у њима.

п) Једна од 4 тлавне мусулманске (сунитске) секте. Њој припадају Турци и сматрају је за најбољу. Зове се по оснивачу своме ХаниФи. Ово је један од 4 велика имама, који су основали секте на које је мусулманска вера и данас подељена. Живео је у У веку.

12) Митровички вашар помиње Вгоуп, А ђмећ ассопић оР зоте (гауејв. (1678) стр. 38.