Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije

red toga od godine do godine potrebne stvarne odluke.

»Prvi ie ovo Vaad i prvi mahane, na kome smo ovako zaiedno. Ahdut Hacofim imao ie do sada svoj pravac i svoi život. Šomrim imali su SvOi pravac i svoi Život. Na ovom mahaneiu treba da nastane icedno tijelo, kojim proveiava iedan Živof, na ovom vaadu treba da dodie do izražaia maša volila, da naše ideie skupimo u zajednički cili i pravac. Ne ćemo i ne možemo ovdie na vaadu izraditi detalini ustav i program. Nije to miti potrebno, treba hanhagi naznačiti pravac l kojem želimo da naš Ahdut vodimo. Bile su mnoge i velike zapreke, da, se fuzila Šomrim i cofim do kraja provede. Došlo, ie dotle, da smo na ovom mahaneu morali držati iednoga dana odiielienie sihot. Na jednoj su strani Viicćali cofim, na drugoj Šomrim. Nije bio laki posao, što smo ga imali obaviti. No baš u tim teškim časovima pokazala se naša 'neslomiva: volia za održamie iuziie, odmosno za nicnmo realiziranie. Cofim na, icdnoi strami, šomrim ma drugoi strami, stvarali su odluke i pokazalo se, da su iedni i drugi išli do Kkrainih gramica popuštania. |I što ie tada, prirodniie, nego da smo se našli na istoj liniii. ezultate tih Viiećania saDrali smo u formi rezoluciia, koie Vam se ovdje predlažu,«

Šalom čita, rezolucije, a zatim nastade diskusiia o mnogim pitanjima, koja su u rezoluciama tangirana.

Priie svega nastalo ie pitanie, da li hanhaga kao cielina treba da bude u KR. O.Tim povodom nastala ie diskusija o odnosu hanh age prema MR. O., osobito za slučai, da R. O. ne prihvati Hanhagu, koju bi izabrao Ahdut na svom vaadu. Laci predlaže: predvidia se slučai: ako KR. O. ne potvrdi hanhagu, ima se sazvati novi vaad ili R. O. ima pravo sazvati izvanredni vaad. Tai predloge zbog svoje kompliciranosti propada. Svi se slažu s time, da hanhaza za slučai, da ne dobiie povierenje PB. O. vodi Ahdut do izvanrednoce vaada, koji se ima prema prilikama Što priic sazvati.

Kazviia se debata o tome, kada hanhaga mora. sazvati izvanredni vaad. Jedni misle kad to zatraži dviie trećine manhigim. Drugi, kad to zatraži dviie trećine kibucim. Salom. nabacuie institut Moace, kako za ie Ahdut Hacofm u Gozdu stvorio. Misli da se Moaci u tom pitaniu prepusti izviesna kompetencila. Moaca treba da bude savjetodavni organ hanhagri, koi će se nekoliko puta na codinu sastati, ako ie potrebno zaiedno sa hanhagom. U Moacu me bira se po miestima, već po ličnostima. Moaca se bira od godine do godine. Pitanie tko može hanhagu prisiliti, da sazove izvanredmi vaad, poslile svega tioga nmiie se ipak riješilo.

Čita se rezolucia o hanhazi, te dolazi do diskusije o pitanju izbora nove hanhage. Svi se slažu s time, da hanhaga dotle vodi dok joi se na vaadu ne izglasa nepovierenie, a u tom slučaju imade vaad da postavi novu hanhagu. Dakle hanhagu ne treba uviiek iznova birati, ona ie stalna. Kao regulator tom principu stoi hanhagsi uz bok moaca, kojs ni.e stalna, pa prema tome ima mogućnosti da se preko nie ispoliuiu težnie olim. Moaca treba u tom smislu da bude tumač ahdutskih želia kod hanhaze.

Kaiser i Šporer tumače potrebi. da Voivodiani budi zastupani posebno u moaci. Naznačuiu razlike omladine u Voivodini i -druzdie i na osnovu toga traže da iedan Voivodianin bude u moaci. Tomiie se protive gotovo sVI ostali. Milan kaže, da konačno ne mozu Voivodiani tražiti neprestano od nas, da se mi nima prilagodiuiemo, vrijeme ie, da se oni prilagode nama. Šalom ističe, kako ie potrebno već iednom preći različite mentalitete, da se u prvom redu vodi računa o nedieliVoi iedinstvenosti omladine, ma u koiem diieln države ona boravila. To izazivlie protest Voivodiana, koji naglašuiu da ostali ne shvaćaiu prilike u Voivodini, ier im nisu poznate. Asimilaciii Židova u Voivodini treba stati na put, a da se to uspiešno učini. moraiu se metode rada prilagoditi Daš tim posebnim voivodianskim prilikama. Zbog sveza toga Voi-

290