Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije

"75 Fi58 PIO

Uistinu: kojemu bi komponistu palo na pamet da ne izriče osiećaie VeEselia otvorenim, a Žžalosne osiećaie maprotiv zatvorenim tonovima ?

Drugi uticaii zvukova temelie se opet na drugim razlozima. Tako ie na me onomatopoetski dielovalo Dbruianie glasova opDćime koja ie molila početne rileči poznate molitve:

lep?) Pmiginj}}=\b}y|

Ovdie je sigurno zvuk a (u vezi sa s) pobudio osiećai svijeta koji se budi. *

Takvih bi se primiera moglo navesti mnogo, ali dostaie i ovo što ie karakteristično. Literarna znanost danas ispituie različita zvukovna dielovania u koiima korespondira oblik i sadržai što ie autorima nesvijesno uspiclo ostvariti. Zato ie potrebno da se isti tai postupak primiieni i na naše molitve koje su stoliećima bile naiotmieniia forma naše literature. No ovdie mi ie u prvom redu bilo stalo do toga da ocrtam doživliai koji ie činjenica, iako se me može matematski točno dokazati.

»Dietinjstvo daie osnovicu za čitav Žživot«, yeli Georg Hirschfeld. U tom ie slučaiu osnovica čežnia za čistom, naivnom i harmoničkom vjerom dietinistva. MIHA JOSEF BIN GORION: ŽIDOVSKE LEGENDE

Abraham

Prije rođenia Abrahamova nije niiedno pokolienie poznavalo ime (io:spodnie. Kad ie Abraham rođen. obiavio je ime Gospodnie i klicao Gospodu, tvorcu neba i zemlie. Toga časa poliubi Gospod svoie obie ruke i reče: dosad me nijedan čoviek niie nazivao Gospodom i tvorcem sviieta, sad sam nazivan Gospod i tvorac svijeta.

Kaže se: pravednik ie poput drveta koje ie zasađeno uz izvor. Objasniću ti poredbom ovu misao. Putnik pješači dolinom u zemlii Ciia, u sasušenoi pustinii gdie nema ni kapi vode. I duša putnika zgrozi se zbog žeđe. A naiednom spazi putnik drvo, pored niega izvor-vodu. | slatki su plodovi drveta, i umiTiata ie niegova siena. On se napiie vode, miruie u sieni, naiede se plodova niegova duša zasia se u veseliu. Kad ie vrijeme polaska, reći će drvetu: Ti, drvo moie, kako da te blagoslovim? Zar da ti zaželim neka uz tebe proteče izvor voda, ta gle potočić ie već pored tebe. Zar da ti zaželim neka budu slatki tvoji plodovi, ta gle, oni su već i otpriie slatki. Zar da ti zaželim neka bude tvoja siena umiliata, ta gle, ona ie umiliata. Pa neka bude volia Gospoda da bi sve grane tvoie, štogod ih ti odrežu za sađenie novog drveća, bile onakve kakvo si ti.

Jednako tako govorio ie ;j Bog Abrahamu: Abrahame, čime da te blagzoslovim? Zar da ti kažem neka obiavliuieš moje ime, ta gle, ti si ga već obiavliivao: zar da ti kažem neka me zoveš kraliem. ta cle, ti si me već i otpriie

269