Istočnik

Стр. 15-2

Он се поклони пред Исусом и опираше се да Га крсти. Требало би — говораше он — да Ти мене крстиш а Ти тражиш, да ја Тебе крстим. „Остави сад — одговори Исус — јер тако нам треба испунити сваку правду." Значај ове ријечи већ је јамство за његову истинитост. Неочекивана свјетлост рашири се у души Исусовој. То показа, да је Он гшао потпуну свијест о свом спасоносном посланству и да га Он веК почиње извршивати и тим што се потчињава од Јована установљеном обреду. Јован га послуша, и крсти Га. Исус би погружен у воду Јорданску. Тек што изађе из воде и одвојено од гомиле помоли се Богу, понови се Шему приви^ење, које је Јован најприје видио. „Огворише се небеса и Он виђе Духа Божјега, гдје силази као голуб и дође на Њега. И чу се глас с неба, који говори: „Ово је син мој .љубезни, који је по мојој вољи." Овај догађај јест увод у јавни живот Исусов, објављује Његову природу, ББегов божанствени задатак, Шегово цијело одређење и снагу који ће Га водити. Противници личног утицаја Божјег никад не ће моћи продријети у добоки смисао овог догађаја, и повјест јеванђелска у којој је непосредни лични утицај Божји управо сталан биће за њих увијек неразумљива књига. Од сада није више Исус дрводјеља из Галплеје. Завјеса, која га је крила пред гомилом, би скинута: Он се указа као онај, који је у истини био, Христос син Божји. Међутим је Он поред све божанствене величине, задржао и слабу природу, која је подложна болу и смрти, али грешан Он не могаше бити. Зачет од Духа светог Он је скроз св§т, Он је сам светиња, Он је основ оне снаге, од које је зачет. Па ипак Он оће, да буде понижен, жртвован, упропашћен; и то ће 5ити. Његова прва радња у јавном животу јест чин понижења : налазећи се у гомили Он прилази, да се и над Њим извршн онај обред, који својом спољном страном означује грешника, и обвезује се тим и сам, да ће нодложан бити прописима кајања и жртвовања, што је и значило Јованово крштење. Тако је мислио Он, кад је регсао, да треба испунити сваку правду. Он, Бог, покорава се сам оном закону, кога налаже свима као погодбу за улазак у Његово царсгво; Он, који оће људе смрћу препородити, почиње већ сада улазити у смрт. Да грешник трпи и жр гву приносн, јеет строга правда; али да се светац Божји од своје во.ље подчињава, боловима и мучењу јесг вршење правде љубављу: то је правда Исусова.