Istočnik

Ако Бога називате само својој браЛи, гита одвише чините? Ле чине ли тако и незнабошци? Ви будише савршени, као што је савршен Огаац ваш небески! (Мат. 5, 47, 48). Не дај се од зла надвладати, но иобјеђуј зло добрим! (Рим. 12, 21). Јеванђеоска ирича о лШлостивом Самарјанину (ЈГук. 10, 25—37). 60. 0 брачној чистоћи. Стуб народа је породнца. Каква је породица, такав је подмладак, какав подмладак, такав народ. Здравље подмлатка зависи од здравља родитељског, а родитељско здравље од њихова живота. Гдје је живот чист, уредан и побожан, ту је здравље снажно; гдје је живот разблудан, нечист, непоштен, ту је и здравље подривено. Брачна чистоћа је залог срећном животу и родитеља и дјеце, јер и душевно и тјелесно здравље и родитеља и дјеце зависи поглавито од родитељске чнстоће. Чист брачни живот диже породицу у сваком погледу: ту су родитељи напредни, здрави, паметни, побожни, врли, једно другом искрени, воде бригу о дјеци својој заједнички, задовољни су са евојим стањем ... Дјеца у таквој породицн су здрава, чнла, свј^жа, напредна, добро одгојена, упућена примјером родитељским у сваку врлину. Осим тјелесног и душевног здравља брачна је чистоћа још и у друштвеном животу врло уважена. Свијет нерадо гледа блудника н неће му повјерити никаква мјеста, које је скопчано с каквом чашћу, већ га сваки човјек избјегава, презире и као зао примјер показује Гријехом растрован човјек и није способан, да врши какве дужности. он је само кадар у свом гријеху тонути, док му се промашени живот не угаси. А са собом је убио и своју породицу. Трезвен и чист човјек пак ужива повјерење код свих честитих људи; њему сваки одаје погатовање и истиче га као примјер, одликује га почашћу, — он је свагдје виђен и чувен. Па не само он, већ и његови домаћи су поштовани. Лијепа је препорука, кад се за кога каже, да је из честите куће. Што је речено за човјека, важи и за жену. Као што брачна чистоћа у сваком погледу користи човјеку, тако му нечистоћа шкодн. Пошто нечист човјек није кадар извршити својих дужности према Богу и ближњима, заслужује он велику осуду и од Бога и од људи. Внамо како људи гледе на тјелесну нечистоћу, а Бог великом и страшном казном нријети разблудном хришћанину. Хришћанин се мора чувати тог великог гријеха, који војује и против тијела и против душе његове, јер је он кадар растровати и најјачу снагу, па се свети и на потомству. Брачви живот треба Да се одржава у чистоћи, јер је само то правн брак. Домаћи живот