Istočnik

Стр. 92

источник

Бр. 6.

пустити, а од старообредних и од сектаната само с онима, који су правилно крштени и који у Исуса Христа као у ваплоћеног Сина Божијег и искупитеља свијета вјерују. За сваки такав брак, који би православна особа с особом таквом, која једној од поменутих вјероисповјести или секата припада, имало би се тражити разрјешење од надлежног архијереја. Бракови православних с муслиманима, јеврејима и језичницима по мишљењу св. Синода не смију се дозволити. Што се тиче вјероисповјести дјеце, св. Синод је на том становишту, да сва дјеца из мјешовитих бракова имају припасти цркви православној, на што се неправославни заручник или заручница реверсом има обвезати Св. Синод овај задњи захтјев толико важним сматра да ће, ако се исти не би узаконио, забранити свештенству, да мјешовите бракове без реверса благосиља. Црква у Србији. Нове наредбе архијерејског Сабора. Између наредаба, што их је ово у цркви краљевине Србије најстарије тијело у својој задњој сједници донијело истичемо, 1) да је архијерејски Сабор пристао на то, да се код спровода покојних у крајњој нужди дозволи употреба или пратња инструменталне музике. Та крајња пужда настала би онда, кад се породица покојникова никако не би дала усавјетовати, да од употребе музике одустане. 2) Донио је даље начелну одлуку, да таст неможе посинити зета. Како је у овом погледу издата свештенству нарочита забрана за вршење обреда почињена у оваким случајевим, изгледа, да се нашао један брат, који је 50. и 51. глави Крмчије успркос извршио такав обред. Црква у Угарској. Сричад у основшш швол&ка. У краљевини Угарској има округлим бројем 54000 српске православне дјеце, која .су способна да полазе основну школу. Од тога броја је уписано 42560 дјеце, дочим преостала петина остаје нешколована дакле и неписмена. Српске православне вјероисповједне основне школе полази 25560 дјеце, а остала иду у комуналне државне и општинске школе. Д. Јан. Црква на западу. Први Црнац, светитељ западне цркве. Конгрегација обреда у Ватикану држала је пред крај 1909. године расправу о том, да ли су Матија Мурумбо и другови му, који су од Црнаца, који припадају римокатоличкој црква, за исту цркву ванредне заслуге стекли, достојни, да се прогласе блаженима. Ако се канонска парница, која се води око исиитивања оних чудеса, што су Мурумбо и другови учинили тако ријеши, да су исти достојни да се у списак светих уврсте, добиће римокатоличка црква у скоро нове светитеље и то Црнце, што је у историји канонизације светаца епохалан догађај. Христифор Колулбо — нови светитељ римске цркве. У римокат. кру.говима у Америци опажа се поново јак покрет за беатификацију Христифора Колумба, чија је канонска парница пред крај прошлога вијека с тим ријешена, да је Колумбо био доиста велики човјек, али ипак не светац. Борба Хрвата за славенску литургију у Далмацији и Истрији. Како је једном од новијих наредаба папске курије пооштрена забрана употребе славенскога језика при богослужењу, припадници истријске дијецезе су се почели оз-