Istorija srpskih železnica : 1850-1918

393:

То је било све. Никаквих ближих наређења или упутстава није било, па ипак српски железничари су извршили успешно свој задатак.

Од 19 до 30 септембра и од 15 новембра до 4 децембра исте године, јавни саобраћај је био обустављен и железнице су послужиле мобилизацији, концентрацији а затим и евакуацији трупа, грађанства и рањеника.

После искуства у овом несрећном рату, стање ствари остало је неизмењено. Организација ратне железничке службе није никако извршена све до 1908 године, из разлога што ни један закон није

Један српски железничар-ратник, за време од 1914—1918 године (пок. Миша Марковић рез. арт. потпуковник)

наређивао ту организацију. Те исте године, била је издата једна уредба о служби у позадини војске, по којој је целокупна железничка служба, за време мобилизације и концентрације војске према постојећим железничким прописима, подпадала под команду Министра војног, коме се у том случају додељивао на службу начелник саобраћајног отсека главног генералштаба. После извршене мобилизације и концентрације војске, железничка мрежа била је подељена на два дела: на пруге које се находе на ратној зони и пруге у позадини те зоне. Првим делом пруга, управљала је Врховна Команда, преко свога саобраћајног оделења, а овоме оде-