Istorija srpskih železnica : 1850-1918

' - = пен та 5 на

394 | -

лењу било је придодато на службу извесно потребно, техничко особље Дирекције железница, од кога је део чиновништва сматран као војни обвезници чиновничког реда а остало ниже особље, сматрало се као обичан војни обвезник. Врховној команди, била је придодата и Железничка команда регуларне војске. Остатак железничке дирекције са целокупним особљем које се налазило на пругама у позадини, ван ратне зоне, требало је да потпадне под управу Министра војног, односно Саобраћајног оделења министарства, које у ствари није ни постојало, већ га је требало формирати. Извршни органи овог оделења били су команданти

станица. Овако је наређивала ·-та стара

_уредба, која је била непотпуна и у пракси неизводљива, из разлога, што није била у сагласности ни са Законом о устројству војске ни са Законом о уређењу железничке Дирекције.

Да би се видело, како се у пракси поступало, када је 1912—1918 године, изискивала стварна потреба за једном организованом управом војно-железничке службе у Србији, сматрамо да можемо изнети аутентичне податке, ако се послужимо изворима из написа компетентних лица, у колико нам стоје на расположењу, и то једним изводом из чланка Светислава Милосављевића генерала, бив. Бана и Министра саобра-

Железничар-ратник (пок. Све- ћаја. Овај чланак је отштампан у„РатТоза ВМИ ови Ра кан) нику “— свеска за јули 1923; писац овога чланка учествовао је као активни виши официр у свима ратовима; једно време је био помоћник шефа Железничке инспекције, тадањег потпуковника, доцније, армијског генерала Милана Ђ. Недића, а кад је генерал Недић отишао на виши положај, Милосављевић је примио дужност шефа инспекције, те према томе сви подаци узети из његовог чланка дају најјачу гаранцију за аутентичност.

Извод из тога чланка је следећи:

„Дакле на пракси и стварно. организација управе војно-железничке службе у Србији, а за време ратова од 1912 до 1915 до евакуације била је оваква: Сви војно-железнички преноси за време мобилизације и концентрације војске извршавани су под управом

Ерла ари па а И о ни НИ