Istorija srpskih železnica : 1850-1918
408
жртве како у војсци тако и у становништву, а нарочито железничари много пострадаше од ове опасне бољке.
Уводећи две класе нових регрута, српска Војска ипак успе да попуни колико толико своје редове и одпочне најенергичније спремање за офанзивне операције преко Дрине и Саве.
У време, кад су ове припреме биле, у августу, већ довршене, кад су већ све диспозиције биле издате за офанзиву и када је српска војска нестрпљиво чекала тренутак да се сва по трећи пут баци на непријатеља, повлачење руске војске измени ситуацију. Непријатељ је у повлачењу рушио жељезничке објекте и уништавао материјал. (1914—1915)
Држање Бугарске постаде очигледно непријатељско, а ускоро отпочеше и отворене припреме за велику офанзиву од стране Аустро-Угарске, Немачке и Бугарске.
Почетком октобра Србија би нападнута од скоро три пута надмоћнијих снага са три стране, на фронту од преко 1000 километара. |
У овако критичној ситуацији, српска железница и њено особље, дадоше доказа још већег пожртвовања. У овим тешким