Istorija srpskih železnica : 1850-1918
429
5. Ђенерал Ханрис— Охрид ширине 0.60 м. стратегијска пруга, такође доцније преудешена за јаван саобраћај:
6. Књажевац— Вина ширине 0.60 м. чисто индустријска пруга за превоз угља;
7. Прељина—Горијевница, ширине 0.60 мм. чисто индустријска пруга за пренос угља;
8. Нормални крак—Топчидер—Земун, до Савског моста, за директан саобраћај Земун—Топчидер и обратно;
Прва локомотива и воз долазе, после ослобођења, у Цариброд 1919 године.
Сем тога, непријатељ је за време окупације устројио и два "трајектна навоза: један између Забрежја и Бољевца, за пројектовање крака колосека од 0.76 и други између Смедерева и Ковина на Дунаву, за пројектовање нормалног крака. За експлоатацију Копаоника и Јастребца, непријатељ је подигао још и шумске пруге Краљево—Гоч и Обилићево— Јастребац, којима је превозио трађу на главне пруге.