Istorija srpskih železnica : 1850-1918

432

1879. године, ова пруга је била потпуно довршена и под именом „Војничка железница Бања—Лука—Добрлин“ отпоче њена експлоатација. — Овом експлоатацијом руководила је нарочита Дирекција чије је седиште било у Бања Луци. Како је ова пруга

долазила са севера, то је нешто доцније била везана једним краком код Суње са главном железничком линијом Загреб—Винковци. Још у почетку окупације Босне, од стране Аустро-Угарске,.

појавиле су се невероватне тешкоће у погледу транспотних средстава, услед врло рђавих путева, а нарочито на источној страни земље. Ова околност је врло брзо приморала аустро-угарску владу да у најкраћем времену реши питање грађења нових железница. Американска локомотива „Микадо“ којом су руковале српске машиновође.

У то време Славонски Брод, који је био као нека тврђава, «служио је као центар у који су са свију страна долазиле огромне количине материјала, хране и других потреба, које су имале да послуже аустро-угарским окупационим властима. Тога ради, Славонски Брод би везан једним мостом, преко Саве, и једном желез'ничком пругом од 4. километра дужине, са Босанским Бродом, на десној обали Саве. Ова тачка била је изабрана и одређена да