Istorija srpskih železnica : 1850-1918

439

Најглавнију пажњу обраћале су аустро-угарске владе да железнице у југословенским провинцијама Монархије буду у што мањој вези са слободним Југословенским земљама, а исто тако да те провинције буду изоловане једна од друге, без икаквих железничких веза.

Из свих ових разлога, које смо изнели, грађење железница на територији југословенских провинција, било је потчињено доминацији аустро-угарских општих интереса. Према томе врло је тешко писати историју посебног стварања железница у поменутим

Пруга Вертекоп-Суботско 1917 године. Заробљеници на раду под надзором Српских железничара.

провинцијама, а да се у исто време не испитају, бар укратко, чињенице које сачињавају општу историју грађења аустро-угарских железница.

Још у периоду од 1825 до 1827 године, аустро-угарска влада била је поднела парламенту предлог о грађењу железница у Монархији. Парламенат је био образовао једну комисију која је имала да испита предлог владин и да припреми план будуће железничке мреже.