Istorija srpskih železnica : 1850-1918
445
Загреб—Копривница; Осијек— Копривница; Крижевци —Беловар – Клошатр итд. Е
Одмах после формирања француског друштва отпочеше се формирати јоши друга, која предузеше грађење разних пруга, понајпре оних које су имале велике важности за опште интересе Двојне Монархије. Неоспорна је ствар, да је аустро-угарска влада на томе енергично настојавала, и очигледно пренебрегавала интересе појединих провинција словенских племена (Југословена, Чеха, Пољака итд.). Па и поред свега тога, може се рећи да су, у пе-
Српски железничари на раду — Солунски фронт 1917 — Дековиљска локомотива при ложионици у Вертекопу.
риоду од 1860 до 1914 године, биле саграђене многе пруге које су пролазиле преко територија горе именованих провинција, а по наособ провинција југословенских племена. Али ове саграђене пруге ипак нису потпуно задовољиле економске потребе југословенских провинција јер аустро-угарска влада, руковођена политичким и стратегијским разлозима, водила је строгог рачуна при давању концесија за оне пруге, које су имале бити саграђене на територијама југословенских покрајина те су исте грађене онако како су то захтевали општи интереси аустро-угарске монархије.