JUS standardizacija
gde je: Na — dodatna snaga, u kW, m — broj čistača i sličnih uređaja.
Ako transportna traka ima bočne vođice, onda se za savlađivanje otpora trenja na vođizama mora dodati još najmanje
N,=0,08 kW po metru.
U nepovoljnim uslovima uzima se MN, i veće.
5.6 Snaga motora za pogon transportera izračunava se po obrascu: N, N= #. T| gde je:
N.f =Nb+Na+N,
a Y) — stepen korisnosti mehaničkog prenosa pogona (od elektromotora do vratila pogonskog bubnja).
6 Izračunavanje vučne sile u traci i broja umetaka trake
6.1 'wkupna vučna sila na obodu pogonskog bubnja iznosi
a na osnovu toga se izračuna vučna sila u traci po obrascu:
gde je:
Fb
RB=P(1+
u — koeficijent trenja između trake i bubnja, o, — obuhvatni ugao trake na bubnju, izražen u radijanima.
Vrednosti izraza.
__I02 N,f USR
epor—1
„ za razne vrednosti u. i razne uglove « (u ") navedene su u tabeli 7.
eMr—1 So
Tabela 7
OC Nednošt izraza — —T O Važi za stanje površine bubnja, we 180? 210? 2409 i 250D 1000 3308 5600 odnosno uslove rada
OSC OSE 2,71 2,25 1,92 1,65 1,45 1,28 1,15 ROM ON OSU DIOS OON VOJ LOVI ae JR37. | 08. | 05. | „Od | ato Obe liooMiheš 95 biS | 0,3, | 0,66 | od | 054 | 046 | 040 | gažnoj almost o o 0,35 0,50 0,39 0,30 0,24 0,19 0,15 0,12 OI JO drvetom tad, 3 0,4 0,40 0,30 0,23 0,18 0,14 0,11 0,09 Page obložen tkaninom, rad
Napomena. Korelacija između koeficijenta trenja i stanja površine bubnja u tabeli 7 ima samo orijentacioni karakter.
6.2 · Broj pamučnih umetaka trake izračunava se po sledećem obrascu: _ F,.k bb. ji gde je: z — broj umetaka,
k b
— koeficijent sigurnosti, oc ı — Zatezna čvrstoća po 1 cm širine umetka, u kp/cm,
— širina trake, u cm.