JUS standardizacija
184
Prema švedskim statistikama 68% svih prijavljenih nesreća dešava se u gradskoj zoni. Od svih vozača automobila koji su ozbiljnije povređeni, 71% strada pri brzinama ispod 50 km/h.
Pojasevi za sedišta ne sprečavaju povrede, već sprečavaju ozbiljnije povrede. Ispitivanja u Nemačkoj pokazuju da je stopa smrtno ranjenih, ili potencijalno mrtvih, usled povreda samo 1% kod onih koji nose pojaseve, dok ona iznosi 30% kod onih koji ga ne nose.
Međutim, da bi se dobila maksimalna korist pojasevi za sedišta i uređaji za zadržavanje dece treba da budu usaglašeni sa dobro izrađenim standardima i da se oslanjaju na postupke ispitivanja. Na ovaj način standardi doprinose smanjenju žrtava na putevima.
Izrađujući međunarodne standarde Organizacija ISO omogućuje da se usklade metode ispitivanja i drugi propisi, prilagođavajući ih zaštiti na putevima i većoj slobodi njihove razmene među narodima.
Na tehničkom planu Komitet ISO sa međunarodnim ekspertima izradio je do sada sledeće međunarodne standarde:
— sigurnosni pojasevi za automobiliste (ISO/R. 131)
— sigurnosni pojasevi sa retraktorom za automobiliste dSO/R 1534)
— Veze za obezbeđenje dece u motornim vozilima (ISO/R 1713)
— zaštitni šlemovi za korisnike drumskog saobraćaja (ISO/R 1511)
Drugi međunarodni standardi od značaja, a koji se odnose na učvršćivanje pojaseva za vozila, već su pripremljeni dok su na različitim srodnim pitanjima temeljne studije u toku. Ovo ispitivanje obuhvata: lom čoveka i ispitivanje na udar, ispitivanje kese za vazduh, ispitivanje automobila na prevrtanje itd.
ISO News Service 23 Jan. 1973.