JUS standardizacija
Članove STU bi predložili Nacionalni komiteti izabranih zemalja ı bili bi imenovani od strane Saveta. Mandat članova bi bio 3 godine ı mogao bi se obnoviti Još samo jedanput.
Članovi ne bi mogli biti zastupljeni zamenicima. Predsednik STU bio bi predsednik IEC-a. Prema gornjem predlogu raspored funkcija na Savet IEC-a, STU i druga tela IEC-a bio bi sledeći:
1. Nadležnost Saveta IEC-a:
1.1 Na predlog generalnog sekretara — prihvatanje godišnjih izveštaja.
Pitanja koja se odnose na članstvo
Novi članovi
Sve mere koje su vezane sa članstvom
1.3 Izbor rukovodstva IEC-a
1.4 Izbor članova tela TEC-a
1.5 Na predlog predsednika i rukovodstva — revizija Statuta, Pravila procedure, smernice, saglasnost za sva druga dokumenta od opšteg značaja, kao npr. smernice za redakciju dokumenata. 1.6 Na predlog blagajnika (pripremljenog uz pomoć Finansijskog komiteta) finansijska pitanja, uključujući utvrđivanje godišnjih kolizacija i potvrđivanje godišnjeg budžeta.
1.7 Generalna zasedanja
1.8 Pitanja koja se odnose na organizaciju i personal Centralnog biroa, kada predsednik želi da konsultuje Savet.
1.9 Na predlog STU — stvaranje novih Tehničkih komiteta Napomena: Svaki predlog novih aktiv-
nosti sačinjen od Nacionalnih komiteta ili iz drugih izvora biće najpre podnet STU.
1.10 Da prima izveštaje rukovodstva i tela IEC-a.
~ 2. Savet IEC-a đavao bi smernice za rad predsedniku i rukovodstvu ı donosio odluke opšte politike po pitanjima Javnih odnosa i Odnosa sa drugim međunarodnim organizacijama. 3. Upravljanje tehničkim radom koje bi bilo u
nadležnosti STU, sadržalo bi dole navedene
funkcije. Odluke STU bi odmah stupale na snagu, izuzev u slučaju ako bi preuzete mere znatno uticale na budžet IEC-a. U zadnjem slučaju predmet bi se dao na mišljenje blagaj-
niku (uz pomoć Finansijskog komiteta) i
konačno bi ga potvrdio Savet IEC-a.
Postavljanje predsednika ı sekretara Tehnič-
kih komiteta
3.2 Opšta tehnička pitanja
3.3 Koordinacija unutar TEC-a
3.4 Planiranje budućih radova
3:
—
45
3.5 Novi radovi 3.6 Pregled programa, prioriteti
3.7 Pregled i odobravanje naziva ı oblasti aktivnosti Tehničkih komiteta IEC-a
3.8 Pregled izveštaja o radu Tehničkih komiteta 3.9 Praćenje napretka u radu Tehničkih komiteta
Iz prednjeg proizilazi:
— da su funkcije Saveta pod tač. 1. i 2. već uključene u sadašnjoj verziji dopune Pravila procedure il su određene odlukama Saveta. — da su funkcije STU pod tač. 3.1, 3.2, 3.7 i 3.8 pridodate Akcionom komitetu u sadašnjoj verziji dopune Pravila procedure.
— da odnosi sa drugim međunarodnim organizacijama, koji su u sadašnjoj verziji dopune Pravila procedure predviđeni za Akcioni komitet, ne bi pripadali u nadležnost STU, već Saveta IEC, prema tač. 2. ovog predloga. Funkcija pod tač. 3.1 predviđa utvrđivanje politike ı Pravila procedure po pitanju postavljanje predsednika ı sekretara Tehničkih komiteta, pregled kandidatura za ova mesta ı potvrđivanje imenovanja ili ponovnog imenovanja u skladu sa ovom politikom ı Pravilima procedure.
Opšta tehnička pitanja pod tač. 3.2 daju mogućnost STU da deluje kao pripremno ili arbitražno telo tamo gde ne postoji Tehnički komitet koji obuhvata odgovarajuću oblast aktivnosti u potpunosti ili delimično; STU može, osim toga, da pripremi predlog Savetu IEC-a po ovim predmetima, ako je potrebno i da odredi politiku IEC-a, zahtevajući eventualno glasanje Nacionalnih komiteta po pojedinim pitanjima.
Prema funkciji pod tač. 3.3, STU bi definisao postupke i način blagovremenog sprovođenja koordinacije između Tehničkih komiteta IEC-a po predmetima koji su od interesa za dva ili više komiteta. Ovo uključuje takođe mogućnost STU da može posebne tehničke dokumente koji se odnose na veći broj Tehničkih komiteta da stavi Nacionalnim komitetima na glasanje po 6-to mesečnom pravilu. Usvajanje ovakvih dokumenata kao rezultat postupka glasanja uključuje da svi odnosni Tehnički komiteti moraju biti pozvani da učestvuju u izradi ovih standarda.
Prema funkciji pod tač. 3.4, STU bi razvijao postupke za pregled novih i naprednih tehnologija sa tačke gledišta međunarodne trgovine, imajući u vidu činjenicu da je racionalnije pripremiti IEC standard u inicijalnom stanju gde još nisu doneti nacionalni standardi ili su oni u fazi pripreme. Ovo zahteva perlodičan ili neprekidan pregled
_ oblasti koje se pojavljuju i za koje TEC treba da planira tehničku aktivnost u postojećim ili novim
Tehničkim komitetima i da prezentuje periodične izveštaje Savetu IEC-a po ovim predmetima.