JUS standardizacija

X jugoslovensko jubilarno

Savetovanje o kvalitetu

U Beogradu je od 11—13. maja 1976. godine održano X jugoslovensko jubilarno savetovanje o kvalitetu, u organizaciji Društva za unapređenje kvaliteta SR Srbije i Jugoslovenskog saveza organizacija za kvalitet, na moto temu »KVALITET I ZAŠTITA POTROŠAČA«.

Izuzetno veliki broj učesnika (oko 500) i referata (63) istaknutih društveno-političkih, stručnih i naučnih radnika kao: Dr. Tihomira Vlaškalića, predsednika CK SK Srbije, Dr. Berislava Šefera, potpredsenika SIV-a, Milana Krajnovića, direktora Jugoslovenskog zavoda za standardizaciju, Milijana Medenice, glavnog saveznog tržišnog inspektora, akademika Julija Hahamovića, iz Sarajeva, zatim radovi iz privrede, organizacija potrošača, trgovine, inspekcije itd., učinili su da ovo savetovanje ostvari potpun uspeh u vezi sa sagledavanjem problematike kvaliteta proizvoda i usluga i mogućnosti uticaja potrošača na kvalitet.

Na savetovanju su oštro podvučeni značaj jugoslovenske standardizacije i potreba za aktivnim, organizovanim i koordiniranim radom na ovom polju, što nameće ozbiljne obaveze Jugoslovenskom zavodu za standardizaciju.

Pošto su zaključci savetovanja vrlo interesantni i korisni,

sa gledišta standardizacije u našoj zemlji, to ih u celosti objavljujemo:

JUGOSLOVENSKI SAVEZ ORGANIZACIJA ZA UNAPREDJENJE KVALITETA I POUZDANOSTI

DRUŠTVO ZA·UNAPREDJENJE KVALITETA. PROIZVODA |-USLUGA-SR SRBIJE

X JUBILARNO JUGOSLOVENSKO SAVETOVANJE O KVALITETU

MII J1ŠIIT

BEOGRAD, 11., 12. 1 13. MAJA 1976. GODINE

zaključci jubilarnog X jugoslovenskog savetovanja o kvalitetu

beograd, 11. do 13. maja 1976. godine

U posleratnom periodu učinjeni su znatni napori na unapređenju kvaliteta proizvoda ı usluga u našoj zemlji i ostvareni su značajni rezultati. Borba za bolji kvalitet je sistemska pretpostavka našeg sociJalističkog razvoja pri čemu, u odnosu na potrošače, predstavlja njihovu najznačajniju potrebu 1 interes. Kvalitet proizvoda i usluga, kao i zaštita potrošača, nisu samo tehničko ili tehnoekonomsko pitanje već društveni problem od najšireg značaja, koji zahteva posebnu pažnju i angažovanje. Treba prevazilaziti shvatanje da će samo tržište ı zakoni robne privrede, pa ı funkcionisanje socijalističke privrede, automatski obezbeđivati adekvatan kvalitet proizvoda ı usluga, bez istovremene ı najšire društvene funkcije, počev od udruženog rada pa do svih drugih društvenih faktora.

Obezbeđenje kvaliteta ı zaštita potrošača mogu efikasno da se ostvare samo integrisanjem napora proizvođača (koji su istovremeno i potrošači), organa uprave, zakonodavstva, standardizacije, inspekcije, samoupravnih interesnih zajednica, asocijacije privrede, društveno-stručnih ı društveno-političkih organizacija ı organizacija potrošača.

Kvalitet treba da bude briga celog društva i stalna društveno politička akcija, pa sve organizovane snage treba usmeriti u ovom pravcu, što je 1 osnovni smisao Rezolucije Savezne skupštine o kvalitetu u Godini kvaliteta.

Na kvalitet ne treba gledati apstraktno i težiti za egzibictonizmom već ka društveno opravdanom kvalitetu i praktičnim rešenjima.