JUS standardizacija

dodatna problematika posebne vrste. Stvaraoci standarda moraju brižljivo da prosude, da li, na koji način ı u kom obimu treba da usledi izmena 1 kada Je tehnički ı ekonomski za to nastupilo pravo vreme. Potrebu standarda da sledi razvoj, u širem smislu treba shvatiti tako da on može podstaći razvoj ili biti rezultat razvoja. Po pravilu, danas, iako je to možda iznenađujuće, standard ide ispred u odnosu na praksu. Standard, doduše, kao prvo prihvata stanje tehnike, ali on se zatim diže iznad njega ı time postiže vodeću ulogu, pedagošku funkciju u odnosu na praksu.

283

Pedagoška funkcija Je ovde, kao uostalom i bilo gde, nezamisliva bez naučnog doprinosa, a ovaj opet nezamisliv bez prethodnog naučnog truda. Uostalom, veština standardizera sastoji se u tome da krutost ı fleksibilnost standarda dovede u ravnotežu. Često je korisno razdvojiti u posebne standarde odredbe čije je trajanje važnosti različito.

Iz svega što je napred rečeno nije teško zaključiti, da standardizacija ima potrebu za rezultatima naučnih istraživanja, ali ı da vrši uticaj na takva istraživanja, kao njihova baza.