JUS standardizacija

Pri merenju buke od vozila u pokretu izbor stabilizovane brzine se razlikuje:

– prema Pravilniku br. 9

=" ai 50 km/h

|| >

303 je 50 km/h što zavisi od toga koJa je brzina niža.

- prema amandmanu:

Na = _- s 50 km/h 4 ili je — s wa — s i = 50 km/h 4 2 ili Na = =" S :: 50 km/h 2 gde je:

Na - ustaljeni broj obrta motora u trenutku nailaska na liniju AA!

S - broj obrta motora (za Otto motore pri najvećoj snazi motora, za Diesel motore najveći broj obrta motora) -– ustaljena brzina vozila u trenutku nailaska na liniju AA!

Pri ovome se vrši i izbor stepena prenosa merodavnog za nivo buke.

Po Pravilniku br. 9:

l. vozilo sa 2, 3 ili 4 stepena prenosa – „ET. stepen

2. vozilo sa više od 4 stepena prenosa – III stepen

Ako vozilo dostigne najveću brzinu u odabranom stepenu prenosa (najveću za taj stepen prenosa) i pre prelaza linije BB! za merenje buke koristiće se prvi viši stepen prenosa. "Overdrive" se ne uzima

u obzir.

Po amandmanu: 1. vozila sa 2, 3 ili 4 stepena prenosa – II stepen

2. vozila sa više od 4 stepena prenosa – srednja vrednost nivoa buke izmere=nih u II i III stepenu prenosa.

"Overdrive" se ne uzima u obzir.

Ako se meri buka od teretnih automobila onda u slučaju kada je broj stepeni prenosa N (uključujući i mogućnost promene prenosa u pogonskom mostu) ispitivanje se izvodi H stepenu prenosa jednakom i većem od ——. U rezultate merenja unose se oni uslGvi koji daju viši nivo buke.

Prema Pravilniku br. 9 izbor brzine za vozila sa automatskim menjačem je:

1. ustaljena brzina 50 km/h ili 3/4 najveće brzine

2. za slučaj kadđa vozilo ima više položaja za vožnju napred, bira se onaj položaj koji daje najveće srednje ubrzanje. Prema amandmanu:

1. za vozila bez ručnog selektora bira se ustaljena brzina 30, 40, 50 km/h ili 3/4 najveće brzine, ako je ta manja. Uzima se najveći izmereni nivo buke.

2. za vozila sa ručnim selektorom sa N položaja bira se brzina

OE 4

Na =

S ji Va 50 km/h

ill

50 km/h

Na = —— S |. Va

Ako bi se doqodđilo da za vreme opita dodje do opadanja brzine, može se uzeti viša ustaljena brzina do najviše 60 km/h. Ispitivanje se izvođi sa ručnim selektorom u položaju N, a "kick-dovn" se isključuje. Ako se "kick-down" uključi iza linije AA ispitivanje se ponavlja koristeći položaj selektora N-1 i N-2 koji omogućuju iZVOdjenje ispitivanja bez automatske promene prenosnog odnosa naniže.

3. za vozila sa pomoćnim menjačem ili pogonskim mostom sa više stepeni prenosa pri ispitivanju se koristi položaj selektora koji se upotrebljava za normalnu qradsku vožnju.

Za merenje buke od vozila koje se ne kreće serijom amandmana 02 predlaže se sasvim različit način merenja.

Dakle, razlike su značajne, a proces snižavanja granica buke ne prestaje. Dokle će to ići pokazaće naredno 56. zasedanje WP 29 u oktobru ove qodine.

O u KO a O a a a a a O O i a aa a O e aa aa a O o. Pjg329