JUS standardizacija
SC1/WP 29/R. 97), pokazala su da se samom primenom nove metode merenja neke predložene granice buke pomeraju naniže. Ovo pogadja odredjene kategorije vozila a naročito autobuse.
Na 54. zasedanju WP 29 nastavljeno je proučavanje pitanja serije amandmana 02. Predstavnik Italije je ostao pri svom stavu sa 53. zasedanja Grupe eksperata i na pritisak nekih predstavnika obavezuje se da do 1. maja 1978. godine izvesti sekretarijat WP 29 o definitivnom stavu svoje vlade.
Predstavnici Savezne Republike Nemačke
i Francuske su stavili do znanja Grupi eksperata da će njihove vlade dostaviti generalnom sekretaru OUN jedan novi pDroJekt pravilnika za buku, sa novim qgranicama buke i novom metodom njenog merenja, ako vlada Italije odbije predložene amandmane.
Na ovom zasedanju' WP 29 Grupa eksperata Je prihvatila u načelu granične nivoe buke prema aneksu 1 dokumenta TRANS/SCI/
WP 29/32 (kolona 5 u priloženoj tabeli) čije je stupanje na snagu predvidjeno za 1. oktobar 1980. gođine.
U vezi sa ovim predstavnici Madjarske, Jugoslavije i Španije obavestili su Grupu eksperata da će prihvatiti granice buke predložene za grupe vozila 3 i 4 samo ako budu stupile na snagu najranije 1. oktobra 1982. godine. Zahtev za odđlaganje primene predloženih granica za gore navedene grupe vozila podneli su predstavnici Madjarske i SSR-a još na 53. zaseđanju WP 29.
Medjutim, predstavnici nekih zemalja predlažu dalje znatno snižavanje granica buke i zahtevaju da taj predlog udje u dnevni red 56. zasedanja WP 29 u oktobru 1978. godine.
Italijanska vlada, medjutim je dostavila Grupi eksperata na 55. zasedanju svoj stav definisan u dokumentu TRANS/SCI/
WP 29/R. 162. :
Po mišljenju italijanske vlade, automobilska industrija Italije proizvođi veliki broj vozila sa više od 4 stepena prenosa i snage preko 180 KS po DIN-u što im i omogućuje dobar plasman na tržištu. Dosadašnja metoda merenja buke zasniva se na merenju nivoa buke u II stepenu prenosa za vozila do 4 stepena prenosa, a u III stepenu za vozila koja imaju više od 4 stepena prenosa. Tome je i prilagodjena proizvodnja vozila. Medjutim, nova metođa merenja buke ništa ne menja kad se rađi o vozilima sa menjačima do 4 stepena prenosa, dok kod vozila sa više od 4 stepena prenosa nivo buke se dobija kao srednja aritmetička vrednost nivoa buke izmerenih u II i III stepenu prenosa.
328
U ovom dokumentu italijanska vlada ukazuje na to da, poređ usvajanja novih nižih granica buke od 1. oktobra 1980. godine, sama primena nove metođe merenja buke od osobnih automobila sa više ođ 4 stepena prenosa snižava nivo buke za još 4 dB (A). S toga italijanska vlada predlaže Grupi eksperata da usvoji odlaganje primene nove metode merenja buke od Osobnih automobila, isto onako kako je to usvojila i za autobuse iz grupe vozila
3 i 4. Predlog vlađe Italije je da se primena metode merenja nivoa buke od Osobnih automobila sa 5 stepeni prenosa odloži do 1983. godđine, a za osobne automobile snage preko 180 KS DIN, do 1985. gođine.
Medjutim, na 55. zasedanju WP 29 nije prihvaćen zahtev vlade Italije. Grupa eksperata je prihvatila nove granice buke i novu metodu merenja buke kao seriju amandmana 02 na Pravilnik br. 9. Datumi početka primene serije amandmana 02 ostaju onako kako je to prihvaćeno na 54. zasedanju: za vozila grupe 3 i 4 od 1. oktobra 1982. gođine, a za sve ostale grupe 1. oktobra 1980. godine.
Od vlade Italije se traži da DpOnOVO razmotri svoj stav i o tome obavesti sekretarijat WP 29 do 1. septembra 1978. gođine. U slučaju da vlađa Italije ostane pri svome stavu i onemogući prihvatanje serije amandmana O02 na Pravilnik br. 9, prema izjavi predstavnika S.R. Nemačke njegova vlada će predložiti jeđan novi pravilnik za buku koji bi sadržao ođredbe pomenutih amandmana. Ovakav novi pravilnik za buku dostavile bi vlade S.R. Nemačke i Francuske generalnom sekretaru OUN na usvajanje. Ovaj novi pravilnik bi u celosti počeo da se primenjuje od. 1. oktobra 1980. godine, sa izuzetkom autobusa iz arupe vozila 3 i 4 čiji bi početak primene ostao kako je ranije usvojeno: 1. oktobar 1978. godine.
Napred je već rečeno da sama primena nove metode merenja buke pomera dopuštene granice buke naniže i različito za razne grupe vozila. To znači da je novom metodom izmerena buka odđ nekog vozila viša za neke grupe vozila i za 4 do 5 dB (A). OvO zahteva niz tehnološko konstruktivnih poboljšanja na vozilu skopčanih sa znatnim ulacanjima novca.
Da bi se znalo šta znače nove granice i nova metoda merenja za proizvodjače VOzila u Jugoslaviji, izvršena su već pomenuta ispitivanja. Poređ rezultata čije su brojne vrednosti prikazane u priloženoj tabeli, dobijena su i neka poredjenja u metođama i uslovima merenja buke.
Naime, instrumenti i način njihove upotrebe ne razlikuju se medjusobno jer se zasnivaju na odredbama IEC Publikacija br. 179 iz 1965.., godiney. kriva A, M"brzi odziv".