JUS standardizacija

Spoljne mere

ISO/DIS 1496/1.2

U skladu sa ISO 668 U skladu sa ISO 668

ISO/DP 1496/2 ISO 1496/5 ISO/DIS 1496/6a/

cu, datu u tabeli:

Konteneri U oaks Lrain (mm) (mm) Neutovaren 1AA, 1A, 1AX 12 202 20172 1BB, 1B, 1BX 9 135 9 105 1CC, 1C, 1CX 6 068 6 042 TF 19% 3001 2 976

ISO/DP 1496/6b

se konteneri 1D i 1DX.

U skladu sa ISO 668 (vidi prilog 1)

U skladu sa ISO 668 ukupna dužina gornjeg dela (L) može dostići krajnju grani-

Opterećen sa 1 P

U skladu sa ISO 668 ostalo kao za ISO/DIS 1496/6a. Međutim

Unutrašnje mere

Što je moguće veće najmanje prema ISO 1894 (vidi prilog 2)

Najmanje mere su date u prilogu 3 Nije određeno

Nije određeno

Nije određeno

izuzimaju

ISO 1496/7 U skladu sa ISO 668 Najmanje (mm) | Konteneri Dužina Sirina 1A 11 998 1B 8931 1C 5867 2299 | 1D 2 802

— N 105 mere— Transportna ambalaža za slaganje u ISO kontenere serije 1,

— N 109 — Ipsitivanje negativnih tolerancija za jedinice tereta i ambalažu, koja je upoređena na osnovu modula. 2.2 Palete

Na dalje utvrđivanje mera (veličine) osnove paleta imaće uticaj, naročito, sledeći činioci:

— dalje proučavanje i utvrđivanje veličina jedinica tereta (za rukovanje),

— utvrđivanje unutrašnjih mera kontenera i racionalizacija njihovog slaganja,

— iznalažanje sredstava, koja konkurišu paletama, na primer sklopivih podloga.

Treba očekivati da će uticaj (delovanje) ovih činilaca biti

jedinstven i neosporan. Zajedničkim radom na standardi-

zaciji uglavnom se bave tri tehnička komiteta i njihov

tehnički odeljak ISO:

— ISO/TK 51 — Palete za prevoz i rukovanje — ISO/TK 104 — Konteneri za prevoz tereta — ISO/TK 122 — Ambalaža

— Tehnički odeljak TD 4 — distribucija tereta

Komiteti su pod različitim uticajem drugih tehničkih komiteta i mnogih međunarodnih organizacija. Odatle mogu nastati ı suprotne težnje.

Međutim, u standardu ISO 3676 od juna 1983. godine, u t. 4.3 se kaže: „Ovaj standard priznaje i mere osnove 1140 mm X 1140 mm za kvadratne jedinice tereta”. U napomeni uz ovu tačku se kaže da bi razvoj tehnologije i konstrukcije kontenera omogućio kasnije povećanje mera kvadratne osnove jedinica tereta do modulne granice 1200 mm.

Masa i zapremina paleta koje ne omogućavaju da se u prevozu tereta iskoristi nosivost (korisna masa) prevoznih sredstava, a takođe i visoka cena paleta doveli su do toga da se u svetu već decenijama, pri rukovanju raznim vrstama tereta umesto paleta ili kao njihova dopuna koriste klizne podloge.

Standardizacija 1985./br. 1—2