JUS standardizacija

RAD NA DONOŠENJU ZAKONA

Polazeći od zaključaka Saveznog veća Skupštine SFRJ od 16. februara 1983. godine koji su doneti nakon razmatranja i prihvatanja Izveštaja o sprovođenju Zakona o standardizaciji, Savezni zavod za standardizaciju kao savezna organizacija koja vrši poslove koji se odnose na: jugoslovenske standarde, tehničke normative i norme kvaliteta; unifikaciju i tipizaciju proizvoda, radova i usluga; sprovođenje sistema atestiranja, kao i druge poslove u oblasti standardizacije kojima se ostvaruju funkcije federacije, pokrenuo je inicijativu za izmene i dopune odnosno donošenje novog „Zakona o standardizaciji na osnovu koje je i pokrenut određeni postupak.

U postupku priprema Nacrta zakona o standardizaciji, Zavod je ostvario široku saradnju sa organizacijama udruženog rada, drugim samoupravnim organizacijama i zajednicama i njihovim udruženjima, društvenim organizacijama za standardizaciju i kvalitet i organima društveno-političkih zajednica, radi pribavljanja mišljenja, primedaba i predloga, a u želji da se širokom društvenom akcijom uz učešće svih zainteresovanih i nadležnih subjekata otklone propusti, praznine, nejasnoće i usaglase mišljenja kako bi se novim zakonom u potpunosti ostvarilo mesto, značaj i uloga standardizacije u našem samoupravnom društveno-političkom sistemu.

Tako su na javnu diskusiju date i ,,; Teze za izradu nacrta zakona“, radni materijal (prednacrt) i nacrt zakona, iako je prema važećim propisima Zavod bio u obavezi da na javnu diskusiju da samo tekst nacrta zakona.

Time se želelo da se postupno, kroz više faza, brižljivo i sveobuhvatno razmotre sva mišljenja, primedbe i predlozi kako bi novi zakon bio sprovodljiv na lak i jednostavan način i u potpunosti u skladu sa našim pravnim sistemom.

Posebna pažnja obraćena je na mišljenja, primedbe i predloge organizacija udruženog rada koji su dati preko republičkih i pokrajinskih privrednih komora, kao i na mišljenja SSNO, SSUP, Saveznog sekretarijata za pravosuđe i opštu upravu i Saveznog komiteta za zakonodavstvo, koja su u najvećoj meri i ugrađena u konačni tekst nacrta zakona.

Kao osnova za izradu teksta nacrta zakona poslužio je važeći Zakon o standardizaciji čiji je najveći broj odredaba ostao nepromenjen i unet u tekst nacrta, s tim što je u skladu sa tezama i zaključcima Saveznog veća Skupštine SFRJ, nacrtom zakona uređeno i: unapređivanje koncepcije sistema jugoslovenske standardizacije; ostvarivanje uticaja zainteresovanih organa, organizacija i zajednica na rad Zavoda; povećanje efikasnosti izrade i donošenja jugoslovenskih standarda i pravilnika o tehničkim normativima; unapređivanje sistema atestiranja i ukupnog sistema obezbeđivanja kvaliteta; unapređivanje međunarodne saradnje i efikasnije korišćenje rezultata u okviru međunarodne standardizacije; jačanje uticaja na rad međunarodnih organizacija; unapređivanje informisanja; obrazovanje kadrova za poslove u oblasti standardizacije i vršenje nadzora nad primenom propisa.

Savezni zavod za standardizaciju je ovaj posao priveo kraju, tako da će u najskorije vreme Predlog za donošenje zakona, sa nacrtom i obrazloženjem biti dostavljen SIV-u na dalji postupak.

83

— ·— –- - —- — - . _—__ ______________________________________________ — - - -C --—1zI1zU0—o–ZUČD—T-a(L:(U——

Standardizacija 1985./br. 3 — 4