Markov manastir

63

зују руком на звезду. Пред волсвима је крилати анђео на коњу и показује тако исто руком на звезду. Испод волхва је свакако праведни Јосиф. С друге стране горе, анђео слеће с неба, и у гесту говора казује једном пастиру с палицом поред оваца према Лук. 2, 10: „Не бојте се; јер гле јављам вам велику радост... да вам се данас роди Спаситељ, који је Христос Господ, у граду Давидову“. Доле се виде две жене") како спремају воду да купају малога Исуса, Једна од ових жена држи малога Спаситеља, а друга лије воду у један велики суд.

На западној страни овога полуцилиндричнога свода је Крштење Спасишељево (слика 68) од Јована у Јордану. У реци Јордану до појаса у води је наг Спаситељ, подигао је главу и гледа у Јована Претечу благосиљајући га. На Јордану се виде струје, о којима говоре црквене песме на Богојављење. Река Јордан је узана као поток и тече између две стеновите обале, На једној обали с десна

Слика 73. Васкресење Лазарево. Спаситељу је Јован Претеча и гледа горе према небу, десну руку држи на глави Спаситељевој, а леву код рамена. С неба из једног светлог круга иду три материјална зрака светлости, два крајња су шиљаста и кратка, а средњи зрак силази на Исуса Христа. У средини средњега зрака је св. Дух као голуб. На северној обали Јордана на једној стени су пет анђела и –испод хаљина подигли су руке, гледајући побожно и с удивљењем на Исуса Христа. Горњи део ове слике т. |. небо, премазано је у новије време свежом плавом бојом.

2. Северни зид.

Изнад појаса погрудних светитеља у врежастом оквиру, који је појас изнад циклуса страдања Спаситељевих, имамо са западне стране на северном зиду храма слику Исцељење човека са сухом руком (Мат. 12, 9—14). Исус Христос је у храму, држи у левој руци свитак, а десном благосиља и исцељује човека са сухом руком, који је црн као земља и који је пружио ! Христу суху руку. Човек са сухом руком је танак и слаб, а иза њега стоје тројица (Јудеји) и држе га.79)

Источно до ове слике је Исце- | љење жене Хананејке, наиме Спаситељ држи у левој руци свитак, десном благосиља једну жену (Мат. 15, 21—28 и Мар. 7, 24—31), која је дигла руке горе, а из уста јој излазе две мале ваздушасте фигуре, демони. Слика нема сигнатуре и доста је нејасна.

Слика 74. Преображење.

7) Према апокрифу (в. Изсћепдогћ р. 37) једна је 7) џола (бабица) 'Ебраја, а друга Саломеја, 78) Испор. О атоп-5сћатТет, 187,