Narodna skupština

4 НАРОДНА СВУПШТИНА | E

видети: да радикали |хоће да даду народу школе | YB6K-MOpoAaBHHjH OA, HpBOOHTHOrT HNpojekTa. Ja % 85 и болнице и да либерали то ометају. слим да ће се Окупштина сложити са, пао ват. Љуба Ђорђевић. — Ја одбијам од себе и ол праксом Окупштинском. своје групе да имамо ма какву намеру да во- |} Прелазимо на начелни претрес. Има реч г. ва. 1 димо опструкцију или да смо је ономад водили. гоје Илић, Моја је намера била једино то, да се пословх Влатоје М. Илић. — Господо, прво конеконог правилно примењују и ништа више. Ја сам тра- тујем, да је извештај одборски нама раздат ју, т жио реч у најбољој намери, а г. Узуповић или да је од раздавања извештаја одборског, Ha | BH није хтео или није могао да ме разуме. Омисао _ претреса и ако има довољно времена предвиђен. мота говора није онакав какав му је он дао. (Један _ Пословником за исти, ја ипак налазим, да јен г не глас: али на то излази) Не излази на то. То је више кратко време, да би се могли упознати | HT] погрешно схватање мога говора, као што сам већ стварима о којима товори овај пројекат законејнох мало час казао. Да сам ја у праву кад ово ми- и налазим, да би исцринија дебата била, да је :: 9), шљење заступам и да је тачно онако, као што сам — вештај одборски бар после два дана, стављен | иза. ја кавао, ја ћу показати по једном примеру. Дешава _ претрес. То је што се тиче извештаја, одборскиодо се често да одборски извештаји не обухвате неки Што се тиче владиног предлога, ја видим даљ ! члан владиног предлога, па одбор у свом извештају вређа Пословник и мене чуди ово што је преци | каже: како је тај члан изостављен, и онда се тиме мном. Г. Министар Финансија, који ни једним | ин: друкчије Формулише и сам предлог. Као последица _ коном није позван да подпоси оваке предлоге, шет „9 тога долази,да се пред Окупштину износи на пре- носи предлог о утрошку Фондова који су намењејом трес одборски извештај без оних чланова из вла- школама и болницама, фондовима којима рукују МЕ 70 дипога предлога, јер се они не налазе у Форму- нистар Шросвете и Министар Унутрашњих Две : лисаном предлогу одборског извештаја. Дакле Министар Финансија подноси тај предлоногл. Ја могу да схватим побуде и г. Министра Шро- са њим излази чак и пред Државни Савет на NH RBH свете и г, известиоца и г. Узуповића кад 0 овој му и Државни Савет примећује у свом писму, . и ствари мисле онако као што су изнели, он каже овако: „на крају, Државном је Савезна) Ја мислим да они, кад тврде да влада односно _ част приметити, да је овај пројекал, подељен уд у = дотични Министар може да повуче свој законски требао да потече од надлежних Министара — ШИ предлог, да га не буде у оном предлогу који је свете и Унутрашњих Послова — и да јет. М л из одбора изашао, заборављају на једну ствар. Влада _ Нистар Финансија имао да поднесе само законфнол као тод што је овлашћена од стране Краљеве да | предлог којим се сума за исплату остатка дуга Ба 67 у Његово име, има Формално право подношења а линском Трг. Друштву по зајму за који су оба ( 20' предлога, тако исто влада нема права да без овлаш- фонда служили као гаранција, има да стави на BH ћења Краљевог може одустати од тога предлога. _рет државне готовине из које је исплаћен и њи н (Гласови: по коме то члану пословника)7 Види се је за одговарајућу суму смањена, како би се з6е 5: да су се господа изненадила овим мојим тврђењем. _ Пмало потребно надлежно одобрење“. Дакле, при, Молим да се добро чујемо и разумемо. Кад го- жавни Савет у коме Министар Финансија има | би: спода мисле да ово није тачно ја их упућујем на бину својих политичких пријатеља, и он конставето професора државног и уставног права, на науч- 080 исто што ја констатујем, да је Министар 60 qE ника, на г. Олободана Јовановића, ла ће у његовој нансија, био ненадлежан да, поднесе овај закон ном: књизи наћи ово што ја тврдим, да влада која врши о предлог (Чује се: он та је поднео као посланшног. Формално право Краљево у подношењу законских _ Бао посланик нека седне на посланичку клупу предлога, не може да одустане од предлога који Нека подноси, а као министар зна се како TDOGT | је изнела пред Народну Скупштину, док TOA не да подноси. Финансијски Одбор коме је ушубишт

добије Краљево овлашћење за то. овај предлог законски, упућен од ненадлежног ЈИ 101 Потпредседник, Коста Стојановић. — Има с нистра, на крају овога извештаја место да конбоног реч г. Министар Просвете. тује да се слаже са г. предлатачем, он каже; | 55

Миншстар Просвете и Цркв. Послова, Љуб. све измене н допуне у овом ваконском пројеје ос Јовановић. — Влада, докле ужива поверење Краља, пристали Gy M дотични Министри: „Унутрашнишвс дотле ради у границама тога поверења и одговара. Дела и Просвете и Црквених Послова“, са мини . ва своје поступке (Љуба Ђорђевић: онда јој не стрима који нису ни подносили предлог. би требао укав, па да ипак може поднети известан Молим вас, господо, где је Министар Финеннф законски предлог). сија који чини предлог, је ли он на ове одборе

Потпредседник, Коста Стојановић. — Го- измене пристаог Ја верујем да је Министар 6 45 сподо, дискусија је о измени пословника код овога · нансија сам увидео, да је ненадлежно поднео преци O пројекта исцрпљена и ја мислим, да ће се СОкуп-= лог и да је одбор, по саветском мишљењу, повнеоп штина сложити да се досадашња пракса не мења, надлежпе министре и од њих тражио пристанак ибн. јер се она не коси са законом о пословнику (Чује ове измене. После ове констатације, имам да Ју 51 се: тако је). Једини члан, на који се г. Ђорђевић ним једну примедбу. Ми у Србији не патино. бил позвао, то је члан 118. из кога изводи да има по- тога што немамо закона. Ми имамо закона толшигот вреде посливнина, У томе члану јасно, индиректно да их можемо и другој којој земљи позајмити, 8; „нл и категорички казано је, како се гласа код слу- ми патимо од тога што ни један закон, од кадлел чајева кад имате измену у члану, и каже: увек се у нашој држави доносе закони, није извршен у 60 7 тласа о измени, а не о првобитном пројекту. Само _ својој потпуности. Или се потпуно преко њега ша 57 то наговештује, што значи, да је одборски пројекат · лазило, или су се, у извршењу, његове одредбе ши 6'