Narodna skupština

16

=

покушавало утицати. Тако се исто у врло многим жалбама истиче да је било кажњивога плаћања бирача, и удара се — ово у варошима — на неисправнобон бирачких спискова. | O OLUB

Ми сматрамо да Народна Скупштина не сме прелазити ћутке преко такви“ појава, чак ни онда, кад би већина Народног Предетавништва била мишљења, А, . су такве појаве изузетне или чак и даих у опште није било. Јер су изборне оппо рације према нашем данашњем уставном систему од толике важности, да ве 8 оне не само морају проводити тако да њихов резултат буде искрен и истининт израз стварне воље бирача, него се не сме оставити места ни сумњи у чЕр стоту њихову.

Ми сматрамо, дакле, да је неопходно потребно да Народна Окупштиви“ учини од своје стране све, да ту сумњу отклони. Остављајући на страну 2 | сада предузимање нарочитих мера противу покушаја потплаћивања бирачее пошто су зато већ предвиђене казне у изборном закону, и пошто постоји мем гућност, да за такве деликте сами бирачи подижу тужбе код надлежних судовно ми сматрамо да је Народна Окупштина дужна да бар то изведе на чисто, дал: су и у колико су јавни административни органи незаконито утицали на бирачуљ И пошто су од свих органа највише, а по свему изгледа и с највише основно осумњичени органи шумске управе, то би било потребно, да једна нарочилти комисија скупштинска испита у целој земљи: је ли за време изборне периоджо: било злоупотреба са државним шумама и државним добрима, каквих и коликелт А како су те исте врсте злоупотреба могле вршити и општинске власти, тг би та иста комисија у исто доба имала да испита и стање ошштинских шуми и утрина. - }

Што се спискова тиче, неисправности се њихове у варошима могу докол' зати већ и са оно мало података, који су стојали на расположењу верификеи! ционом одбору, а нама је познато да их је било и иначе у варошима, код којип! се у жалбама на изборе неисправност бирачких спискова и не помиње, па е у онима за које у опште нема жалбе. Према томе ми сматрамо да је излишниш и испитивати нарочито да ли је било тих неисправности, но да је Народна Окушту штина дужна што пре изменом изборног закона јаче зајемчити исправност CIMBI скова. Да би се још више отежало увођење бесправних гласача, измишљенине лица, покојника итд. у бирачке спискове, као и избацивање, како злонамернно тако и нехотично, пуноправних гласача из спискова, потребно је место одредбог по којој се сваке године на основу пореских распореда прави нов бирачки списа 52 ва сваку општину, донети нову одредбу законску да списак остаје сталан, а др се сваке године само ревидира и то тако, да се за свако увођење у списак плеј брисање из списка, мора донети нарочито мотивисано решење, које ће се ни захтев издати у препису сваком оном ко га затражи. Уједно је потребно праву писати и казне за противзаконито увођење у списак, а нарочито за противан законо брисање из списка.

Прелазећи са тих ошштих опсервација на преглед појединих избора мл се- нисмо могли сложити са већином вериФикационог одбора у погледу исправиг ности избора у округу подринском пи у погледу исправности избора г. Милошеш Вучинића, коме према подацима којп су нам стојали на расположењу недостајуј5 личне квалификације.

У подринском округу у једној општини, — десићској — цела изборна“ радња праћена је таквим околностима да се мора с' основом сумњати у тоот да ли записник о избору у тој општини, који се у актима налази у истинин одговара стварном ресултату гласања у тој општини. У тој општини на имем избор није довршен на дан !. априла, како се у записнику наводи услед TOD. што је једна велика гомила сељана тражила да се гласање прекине и претилагл нередом 2 Међутим нити има помена у записнику, да је председник бирачкого; одбора позивао власт у помоћ, као што му је то дужност била, нити бар да јој