Narodna skupština

–.

24

парада Ен

1) што услед причињенот одоцнења није било штете за саобраћај јер с · вагони ипак за сезону извоза приспели. :

2) што су се ирме трудиле, да нам лиферују врло добар возни материјале

3) што су поручени вагони били махом новог типа те су Фирме моралшљ поједине цртеже прерађивати а многе сасвим нове израђивати и слати на одоог“ орење услед чета ce проучавање и одобрење цртежа није могло SB DIT TI A уговореном предвиђеном року. |

4) rmmo GRM стекао уверења да су Фирме имале заиста сметње у својини радионицама са којих су с правом могле тражити да им се на основу чл. 5: уговора рок за испоруку продужи, ма да су оне пропуштале да у своје време ове сметње у раду озвваниче на начин како је то у уговору предвиђено. |

5) што су нам ове Фирме лиферовале добре вагоне NO BeOMA IOBO.BHG)H. цени и то како за готово тако и на отплату, дајући нам за отплату вагонено повољне услове, које до сада нисмо имали. „Е.

6) што именоване Фпрме долазе међу фирме првог реда, те сам сматрасол“ Aa maime жељезнице треба идаље да остану у пословној вези са овим Фирмама |; 8

7) што и са наше стране има донекле повода што су задоцнења у испооп рукама дошла, јер је од дана лицитације до потписа уговора протекло скореце два месеца, а међутим рок за испоруке остао је исти и што жељезничка Дип] рекција није била у могућности да потребне детаљне пртеже стави на распооп ложење. j

Према мојим мало час поменутим одлукама спремила је жељезничка Дипј рекција потребне мандате за повраћај пенала Фирмама, али је Месна Контрола при Дирекцији одбила да да своју визу налазећи да Фирме према уговору неон мају права на повраћај ових пенала. |

Извештен о овој одлуци Месне Контроле ја сам мојим писмом од 19. 0. ми. акт Д.Бр. 11713/12 замолио Председништво Главне Контроле, да се ово шттањем изнесе пред пленарну седницу што пре, јер се питање о повраћају привременен“ вадржатих пенала мора решити до 1. априла о г. због обрачуна, који Главнене Државно Рачуноводство мора закључити са 81 -им 0. м.

У истом писму ја сам нагласпо Главној Контроли, да сам ја као Министајј5! Грађевина односно Краљевска Влада ималп право: да на основу чл. 4, уговоре“ донесемо одлуку да се Фпрмама привремоно задржате пенале врате.

По овом мом тражењу одржата, је пленарна седница Главне Контроле нан дан 20 o. M. m Ha њој је донета одлука: да су примедбе учињене од странвн: Месне Контроле при Жељезничкој Дирекцији на повраћај задржатих пенале умесне HM на закону основане.

Ову одлуку Главне Контроле сматрам као погрешну пошто оцена о овомо: питању спада у искључиву надлежност Министра Грађевина односно Министар ског Савета, а исто тако сматрам да није ни целисходна јер би дефинитивнон: задржавање ових пенала значило отуђивање бољих Фпрми п предавање нашеп жељезнице фирмама нижег реда, пошто се за потребу у вагонима која је свакоко: дана све већа пи на даље морамо обратити страним фирмама: то бп пак значило. да нам предстоји ускора куповина лошијег возног материјала по знатно скушт љој цени.

Ради боље илустрације овог мог тврђења навешћу само ова два примера 6.

|.) Фпрме о којима је овде реч, лиферовале су нам вагоне појачаног типет (појачење у тежини око 10'/) по цени која је за затворене вагоне ишла 040 3680.— до 8990.— дин. од једног комада, док су раније исти вагони али бега. појачања плаћани по 5000 — 5200.— од једног комада.

9, Куповина вагона на отплату врши се код ових Фирми помоћу ануптетат“ од 10 година са 4", пнтереса, недајући никакву супергаранцију нити бонове: док смо раније при куповини вагона на отплату на 10 година морали плаћатит. 5", до 5,8/4"/, и уз то давати супергаранцију меницу која је сваки шест месецу према отплати мењана.