Nemački budžet

116

4. Законодавна Контрола. Законодавна Контрола испитује рад највиших управних органа, Министара, a њу врше државни поглавар и Народно Представништво.. Чл. 72. немачког Устава прописује, да Канцелар сваке године има да поднесе Савезном Behy и Рајхстагу рачун о употреби свију прихода Царевине ради давања разрешнице. Према овоме Канцелар се појављује као одговорни орган, коме Законодавно Тело даје разрешницу за ньегов рад. При давању разрешнице, односно, у законодавно] контроли, могу се разликовати два стадијума: један je припремни, који спада у надлежност управне власти и, нарочито, Рачунског Суда, други je завршни, који спада у делокруг рада самог Законодавног Тела. Законодавно Тело обично нема на расположењу ни довољно стручних снага, а још мање могућности, да се упушти у подробно испитиванье рачуна и рада управних власти, за које он има да даде разрешницу Канцелару. За то je потребно суделовање Рачунског Суда, који има да испита цео материјал, како би он давао згодну подлогу за рад Законодавног Тела. Taj припремни рад Рачунског Суда односи се на склапање Завршног Рачуна.

а) Завршни Рачун. Завршни Рачун (Allgemeine Rechnung) има да покаже стварне приходе и расходе државне онако,, како су они извршени у току једне године. Он се израђује у Министарству Финансија.