O građenju železnica uzanog koloseka : čitano na sastanku udruženja srpskih inženjera i arhitekata 24. aprila 1902. godine

_ БЕСТЕНА

Е _ |шка Сејоме : ______ВЕОбБАБв__ _

0 ГРАЂЕЊУ УЖЕЛЕЗНИЦА УЗАНОГ КОЛОСЕКА

ЧИТА НО

на састанку Удружења српских имжењера и архитекте | ~ 24 априла 1902 год.

Пре двадесет година почето је грађење пруге БеоградНиш _Ристовац. Први део довршен је године 1984 а други 1896 године. Са годином 1888 завршен је п последњи огранак наше железничке мреже — не узев у рачун пругу: сењску, Београд— кланица И Ћићевац — Св. Петар. Од тега доба није

више ништа грађено-и ако је чињено доста студија за поје- _—

лине железничке пруге. Године 1890 п 1891 изгледало је по.

Ниш ајечар—Неготин. Но и поред многих и силних преду- —

журби радова на снегу и мразу, да ће се почети градити пруга

зимачких кућа, које су се тобож пнтересовале за ову, о нас =

веома важну пругу — она је пи даље остала на хартији и су

дећи по финансијским околностима неће се скоро ни градити.

Потреба грађења нових железничких мрежа осећала се па.

дана у дан све више и више, докле најзад ове године, а из средине самог Народног Преставништва није покренута мисао, да се путем приреза с главе на главу омогући, колико толико, што скорије решење тако важног питања. Пре краткога времена закон о подизању нових железница, добио је санкцију са. највишег места — и сада се можемо надати и скором грађењу. Сећамо се живо оних бурних скупштинских седница, које се пре двајестину година вођаху о грађењу прупе Београд—

Ниш __Ристоваш, као и оне опозиције која се са пуно- разлога —

противљаше закључењу уговора између Бонту-а, односно Ге-

нералне Уније и Државе. А после двадесет година у Народном Преставништву са одушевљењем и јаким разлозима решава се