Opis granične linije između Kraljevine Jugoslavije i Kraljevine Italije

—_ 61 —

Споредни стуб бр. 13/Х. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Пење се по врло испресецаном, стеновитом гребену, обраслом ретком травом.

Западна је страна (Италија) благо нагнута, стеновита са многобројним пукотинама, обраслим кржљавим дрвећем. Затим се успиње.

Источна је страна (СХС) стеновита, благо нагнута, затим скоро равна.

Споредни стуб бр. 13/Х!. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Иде у правом правцу по широком, стеновитом гребену, обраслом кржљавим дрвећем и ретком травом, прелази преко једне пукотине и затим, у кратком делу, се успиње, а на концу иде скоро равно.

Северна је страна (Италија) стеновита и испресецана.

Јужна је страна (СХС) стеновита и испресецана. На 3 метра, јужно од стуба, налази се широка, стеновита рупа, а југо-источно мали врхчић.

Споредни стуб бр. 13/ХП. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:0000, по водомеђи.

Пада благо, у општем правом правцу, по широком гребену, који се састоји из испресецане, стеновите терасе, обрасле ретком травом и малим кржљавим дрвећем.

Обе су стране скоро равне и ограничене стеновитим отсецима.

Споредни стуб бр. 13/ХШ. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Пада у општем правом правцу, у почетку стрмо, затим благо, по стеновитом гребену.

Обе су стране стрме и стеновите, на страни СХС ретко кржљаво дрвеће.

Споредни стуб бр. 13/ ТУ. — Налази се на једној овалној стени, која се налази северо-источно од средине седла, а између два узвишења која сачињавају врх виса Кол.

___Праница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Пада у врло кратком делу, затим води поред велике стене, која остаје на талијанској територији, при крају се пење по широком, стеновитом гребену, обраслом ретком травом.

Обе су стране скоро равне у близини седла, затим стрме. На источној страни (СХС) ретко кржљаво дрвеће.

Споредни стуб бр. 13/ХУ. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Пење се благо по стеновитом земљишту, обраслом кржљавим дрвећем и ретком травом, а чини ка истоку испупчен лук и оставља на талијанској територији једну малу вртачу.

Источна је страна (СХС) стеновита, скоро вертикална и обрасла кржљавим дрвећем.

Западна је страна (Италија), у близини граничне линије, скоро равна, затим стеновита, врло стрма и обрасла кржљавим дрвећем.

ГЛАВНИ СТУБ БР. 14.

Положај стуба на терену одређен је споразумно од стране оба шефа топографа.

Његово тачно место сазнаје се из података следећих прилога.

Одређен је геодетоким путем.

Израђен од Талијанске делегације.

Налази се над центром пестојеће тригомометриске тачке, која одговара највишој тачци овалног врха виса Кол.

Води скоро равно, затим пада благо по стеновитом гребену, са врло малим отсецима, обраслим кржљавим дрвећем.

Обе су стране у олизини граничне линије скоро равне, затим врло стрме, стеновите и обрасле кржљавим дрвећем.

Споредни стуб бр. 1411. — Граница од овога стуба до следећег не иде у правој линији, већ, како је означено на плану 1:5000, по водомеђи.

Пада благо, у кратком делу, по стеновитом гребену, обраслом кржљавим дрвећем, затим по скоро вертикалном, стеновитом отсеку. Продужује благим нагибом по клизавој узбрдици, затим води скоро равно дуж стеновитог отсека.