Opštinske novine

946

Београдске општинске новине

Дедиње и Насеље Краља Александра ПрвоГа) и повећање броја кола на свима линијама. Међутим на појединим данашњим једноколосечним трамвајским линијама као што су оне за Ново Гробље и Насеље Кнеза Павла (број 7 и број 9), с обзиром на профиле и регулацију улица, треба трамваје што пре заменити модернијим, бржим и погоднијим возним средствима: аутобусима и тролејбусима. Нов тип великог четвороосовног трамваја без приколица, који је комплетно израђен у радионицама Д. Т. и О., дао је одличне резултате у погледу брзе и угодне вожње, и могао би корисно послужити у ужем центру града, до дефинитивног решења саобраћајног проблема у вези регулације и изградње ужег центра престонице. Кретање путника и прихода О броју путника и приходима имамо тачне податке тек од 1926 године. Те године било је на свима пругама и на свима трамвајима укупно 29,178.497 путника, док је у овој години број путника два пута већи, око 59.800.С03. Приходи од трамваја износили су у 1926 години 46,321.701 динар, а у 1938 години достижу суму од 72,500.000 динара, што претставља повећање од 60% према 1926 години.

Прихоу и број пут никана трамВајима у милџонима

Кретање укупног броја путника и прихода види се из приложених дијаграма и табела.

Подаци о трамвајском саобраћају у Београду

Година

Број становника

Грађевинска дужина свих колосека км.

Прос. број кола у саобр.дневно

Вагон километара

Укупан број путника

Г одишњи приход у динарима

1926

183.335

38,75

61

3,404.121

29,178.497

46,321.701

1927

197.654

43,31

68

4,568.576

30,118.714

46,369.743

1928

211.973

46,52

85

4,757.904

36,727.022

51,665.226

1929

226.289

50,18

89

5,263.427

38,259.275

53,674 267

1930

233.915

56,66

120

6,516 997

45,414.267

62,343.947

1931

241.542

57,35

128

7,609.804

49,773.677

6.4,186.534

1932

249.165

58,60

122

7,720.246

47,985.731

61,403.886

1938

253.000

65,90

120

8,009.128

46,625.469

57,881.150

1934

256.327

66,80

119

8,114.080

4^,603.49 Г57,160.085

1935

266.520

75,00

120

8,140.840

47,016.917

58, с 09.979

1936

297.689

80,20

126

8,449.857

52,455.311

Н,394.669

1937

306 619

80,70

128

8,858.518

56,287.599

68,306.519

1938

315.827

80,70

139

9,500.000

59,800.000

72,500.000

Сразмерно мањи пораст прихода према порасту броја путника долази због снижавања цена вожњи на трамвајима, као последице измена тарифе у 1935 и 1936 години. Трамвајска тарифа У току 1935 и 1936 године учињена су знатна снижења трамвајске тарифе, која су дала одличне резултате. Наиме, док су раније постојале цене вожњи на трамвајима од 0,50 до 3.— и 3,50 динара, данас и за најдуже пруге у I класи не постоји скупља карта од 2.— динара. Коришћењем новоуведених картонских карата омогућено је да и ова најскупља вожња од 2.— динара буде само 1,50 динара, тако да данас у Београду најскупља вожња трамвајем, и за најдужу линију стаје само 1,50 динара. Пруга за Земун и друге нове пруге За престонички градски саобраћај од великог је значаја дан 5 новембар 1935 године,

Трамвајска пруга за Земун када је пуштена у саобраћај трамвајска пруга за Земун. Отварањем те линије створене су и нове могућности развоја јавнога саобраћаја.

к