Opštinske novine

Дирекција трамваја и освет љења

947

На дан 16 новембра 1935 године пуштен је у саобраћај продужетак пруге број 9 који иде од угла улице Кнеза Павла и Адмирала Пикоа до Новог Гробља. У 1936 години, 6 јуна, пуштен је у саобраћај други колосек на прузи број 10 од Славија до Аутокоманде и тиме је знатно побољшан саобраћај на овом делу пруге. У јануару 1937 године пуштено је у саобраћај 12 нових четвороосовних трамвајских моторних кола, израђених у домаћим фабрикама у Броду на Сави и Смедеревској Паланци, а у августу 1938 године пуштена су и нова пробна моторна четвороосовна кола, израђена у радионицама Дирекције трамваја и осветљења. Од великог утицаја на трамвајски приход н број превезених путника су несумњиво и велике јавне приредбе, којих је све више у Београду. Отварање сајмишта 1937 године, и приредбе које се приређују у њему, осетно утичу на трамвајске и аутобуске приходе. Јесењи сајам 1937 године донео је већи трамвајски приход око 800.000 динара, а пролећни сајам 1938 године око 250.000 динара. Јесењи сајам 1938 године дао је приближно исти вишак као и јесењи претходне године. II АУТОБУСКИ САОБРАЋАЈ Редован аутобуски саобраћај у Београду, као што смо напред поменули, почео је у ствари 1928 године, када је Општина откупила пет аутобуса од приватног предузећа и успоставила

аутобуски саобраћај на линији Калемегдан-Теразије-Котеж Неимар. Ранијих година (1925) био је уведен аутобуски саобраћај на линији Славија-Авала, али је убрзо затим обустављен. Сем тога, и још неких повремених пуштања аутобуса за превоз публике на спортска игралишта, није било више покушаја за успостављање аутобуског саобраћаја, јер услови за њега нису били погодни, највише због рђавог стања калдрме и неугодне вожње старим колима и због слабог одзива публике. У 1934 години радиле су следеће аугобуске линије: 1) Калемегдан-Котеж Неимар 2) Славија-Душановац 3) Теразије-Пашино Брдо 4) Кнежев Споменик-Дедиње У јануару 1935 године, када је предат саобраћају нови мост Краља Александра I, отворена је нова аутобуска линија за Земун и због недовољног броја кола укинуте су дге најважније линије: Калемегдан-Котеж Неимар и Кнежев Споменик-Дедиње, а нешто доцније и линија Теразије-Пашино Брдо, тако да су 1935 године радиле једино аутобуске линије за Земун и за Душановац. Целе те године није могао бити успостављен трамвајски саобраћај, јер трамвајска пруга није још била завршена, те су целокупан саобраћај са Земуном вршили само аутобуси. То се види и из наглог скока прихода код аутобуса као и великог повећања путника (види приложени дијаграм и табелу).

Број аутобуских кола у сооброћају и калакиломвтража ,, ■ м 1928 . : . ' ■ 'о _ЈОЈ »оутобп*« <930 г— 1 «зе ■'■•=> ; ^^1==М г===> а ^^ ' , « 3 6 * " ■