Opštinske novine
948
Београдске општинске новине
На крају 1935 године успостављен је саобраћај аутобусима од Кнежевог Споменика до нове железничке станице Дунав, која је тада бнла предана саобраћају. Половином 1936 године стижу осам нових дизелаутобуса и отварају се поред постојећих линија још три нове: Славија-Дедиње, Теразије-Баново Брдо и Пошта-Коњичка школа у Земуну, а линија Железничка станица ДунавСпоменик продужује се до Главне железничке станице, а на осталим линијама замењују се стари аутобуси новим дизелаутобусима. На крају 1938 године у општинској режији обавља се аутобуски саобраћај на следећим линијама: 1) Славија-Душановац-Пашино брдо дужина 2,8 км, 3 аутобуса. 2) Теразије-Земун-Нови град дужина 6,2 км, 2 аутобуса. 3) Земун-Аеродром дужина 1,0 км 1 аутобус. 4) Теразије-Баново брдо дужина 5,8 км, 2 аутобуса. 5) Славија-Ауто команда-Дедиње дужина 3,4 км, 1 аутобус. 6) Главна станица-Станица Дунав (поред поште) дужина 2,9 км, 2 аутобуса. У овој години, после поруџбине 20 нових аутобуса, од којих је већ стигло 8 комада, обновљена је линија од Главне станице до Станице Дунав а 14 јануара везана је периферија Земуна (Нови град) са Београдом у два правца. Даљим доласком нозих аутобуса отвараће се нове линије са удаљеним крајевима престонице и евентуално заменити трамваји са аутобусима на неким једноколосечним линијама. Кретање иугннка и ирихода Из приложене табеле и дијаграма о аутобуском саобраћају види се пак нагло повећање путника и прихода од 1935 године тако, да је број путника у 1938 години достигао 3,200000 а приход ће бити око 6 милиона динара. За идућу годину очекује се још јаче повећање, јер ће радити сва нова поручена кола. Овај развитак и појачање аутобуског саобраћаја предвиђа се и за будуће у још већој мери. Аутобуски приходи претстављају од прилике једну дванаестину (1/12) трамвајских прихода, а број путника на аутобусима само (1/18)
једну осамнаестину од укупног броја путника на трамвајима. | " Прихосј и број иутника на аутобусима * у милиоиџма «
.. ж? •■зж едза '-»л. <т?: :
Г одина
Број становника
Дужина аутобуске линије у км.
Просеч број аутоб. у саоб.
Укупан број нревежених путника
1 Кола километар
Укупан бруто приход Дин.
1927
197.654
3,6
3
620.579
1,605.817
од наја
142«
211 973
5,1
3
1,002.440
139.502
2,840.774
1929
226.289
5,1
3
814.392
217 996
2,455.692
1930
2 53.9 1 5
5,7
4
824.052
216.3*9
2,! 52.1.94
1931
241.542
12,2
4
1,212.950
335.462
2,766.078
19 5 2
249 165
22,-
5
1,173.587
341.570
2,686.591
1933
253 000
17,8
5
1,031 850
307.806
2,3 1 0.929
1934
256.327
17,8
5
933.607
274 940
2,117,279
1935
291.852
12,5
6
1,641.051
274.942
4,070.024
1936
297.^89
23,6
8
2,04.115
613.805
4/02.700
1937
306.619
24,5
8
2,561 5Л
748 861
5,044.483
1938
315.827
27,4
12
3,200.000
800.000
6,000.000
III ТРАМВАЈСКЕ ПРУГЕ Као што је напред речено, при преузимању Електричне централе и трамвајског саобраћаја од Белгијског анонимног друштва 1919 године укупна дужина свих трамвајских пруга у Београду била је: 21 км са 26 мотордшх и 12 прикључних кола у саобраћају. Трамвајске пруге биле су у врло рђавом стању. Неке шине су датирале још из 1892 године и биле су потпуно дотрајале а подлога