Opštinske novine

948

Београдске општинске новине

На крају 1935 године успостављен је саобраћај аутобусима од Кнежевог Споменика до нове железничке станице Дунав, која је тада бнла предана саобраћају. Половином 1936 године стижу осам нових дизелаутобуса и отварају се поред постојећих линија још три нове: Славија-Дедиње, Теразије-Баново Брдо и Пошта-Коњичка школа у Земуну, а линија Железничка станица ДунавСпоменик продужује се до Главне железничке станице, а на осталим линијама замењују се стари аутобуси новим дизелаутобусима. На крају 1938 године у општинској режији обавља се аутобуски саобраћај на следећим линијама: 1) Славија-Душановац-Пашино брдо дужина 2,8 км, 3 аутобуса. 2) Теразије-Земун-Нови град дужина 6,2 км, 2 аутобуса. 3) Земун-Аеродром дужина 1,0 км 1 аутобус. 4) Теразије-Баново брдо дужина 5,8 км, 2 аутобуса. 5) Славија-Ауто команда-Дедиње дужина 3,4 км, 1 аутобус. 6) Главна станица-Станица Дунав (поред поште) дужина 2,9 км, 2 аутобуса. У овој години, после поруџбине 20 нових аутобуса, од којих је већ стигло 8 комада, обновљена је линија од Главне станице до Станице Дунав а 14 јануара везана је периферија Земуна (Нови град) са Београдом у два правца. Даљим доласком нозих аутобуса отвараће се нове линије са удаљеним крајевима престонице и евентуално заменити трамваји са аутобусима на неким једноколосечним линијама. Кретање иугннка и ирихода Из приложене табеле и дијаграма о аутобуском саобраћају види се пак нагло повећање путника и прихода од 1935 године тако, да је број путника у 1938 години достигао 3,200000 а приход ће бити око 6 милиона динара. За идућу годину очекује се још јаче повећање, јер ће радити сва нова поручена кола. Овај развитак и појачање аутобуског саобраћаја предвиђа се и за будуће у још већој мери. Аутобуски приходи претстављају од прилике једну дванаестину (1/12) трамвајских прихода, а број путника на аутобусима само (1/18)

једну осамнаестину од укупног броја путника на трамвајима. | " Прихосј и број иутника на аутобусима * у милиоиџма «

.. ж? •■зж едза '-»л. <т?: :

Г одина

Број становника

Дужина аутобуске линије у км.

Просеч број аутоб. у саоб.

Укупан број нревежених путника

1 Кола километар

Укупан бруто приход Дин.

1927

197.654

3,6

3

620.579

1,605.817

од наја

142«

211 973

5,1

3

1,002.440

139.502

2,840.774

1929

226.289

5,1

3

814.392

217 996

2,455.692

1930

2 53.9 1 5

5,7

4

824.052

216.3*9

2,! 52.1.94

1931

241.542

12,2

4

1,212.950

335.462

2,766.078

19 5 2

249 165

22,-

5

1,173.587

341.570

2,686.591

1933

253 000

17,8

5

1,031 850

307.806

2,3 1 0.929

1934

256.327

17,8

5

933.607

274 940

2,117,279

1935

291.852

12,5

6

1,641.051

274.942

4,070.024

1936

297.^89

23,6

8

2,04.115

613.805

4/02.700

1937

306.619

24,5

8

2,561 5Л

748 861

5,044.483

1938

315.827

27,4

12

3,200.000

800.000

6,000.000

III ТРАМВАЈСКЕ ПРУГЕ Као што је напред речено, при преузимању Електричне централе и трамвајског саобраћаја од Белгијског анонимног друштва 1919 године укупна дужина свих трамвајских пруга у Београду била је: 21 км са 26 мотордшх и 12 прикључних кола у саобраћају. Трамвајске пруге биле су у врло рђавом стању. Неке шине су датирале још из 1892 године и биле су потпуно дотрајале а подлога