Otadžbina

ПРОСВЕТНИ ПрЕГЛКД

се данас у њима тако зове, је то нроста виша Ботаника и 36логија. Но онда би ваљало да дође и Минералогија и у више разреде, као и ове две, а нарочито у реалкама. Да има више разлога да се у гимназијама почиње изучавање Јестаственице научно-генетичиим редом, Минералогијом, него Зблогијом. Да Познавање Човека иије добро удешеио ни садр ;1Шном својом како и шта да се предаје, ни временом кад да се предаје. Да Гимнастици ваља дати у нижим разречима више часова иего у вишим. Да се из науке Хришћанске учн само Хришћански Катихизис у свези с филозофском науком о моралу, Етиком, Што је пужно за опште образовање; а све друго да се остави стручним школама за то. Да „Књиговодство и Кореспоиденција" нису суштаствени предмети реалака, него трговачких школа, и да их ваља изостаиитн као сасвим непотребие и некорисне овим школама. Да је Механици дато мало часова. Онда смо имали да кажемо, које би нове нредмете ваљало увести у наше средње. И ако бисмо желели, да и основн Ооциологије дођу у средње школе, инак ће то још дуже осгати само жеља.-. Млого пре би могли да дођу основи Народне Економије. Но ако и то, због краткога времена, због предавачке тешкоће итд. не би могло да дође, онда барем може и треба: да се у наше средње школе, * а парочито гимназије уведу два предмета, који то са сваке страиезаслужују. 'Го је Испхологија и Логика. То је резултат целога овога нашега претреса. Време је сад да доведемо све ове ноједипости у свезу и да склонимо као неки нови наставни илан за једну и другу врсту средњнх школа. Према свему овоме наставни планови били би оваки :