Otadžbina

224

ГОРЊН ДОМ СРБПЈЕ

гово питање „Ви хоћете сигурно да говорите противу смртне катне 11 одговорио сам да хоћу, Он ми је рекао да одустанем за онда, и да ће Он претрес овог питања резервисати за другу еедницу. Тако је и било. После говора г. Нешићевог Њ. В. Краљ прекинуо је дебату и заказао, је да ће овај предлог изнети на претрес доцније. После неколико дана (нисам дан забележио) и пошто је свршен претрес члана 27-ог про.јекта, Њ. В. Краљ изнео је на претрес предлог г. Симе Несторовића. Први је добио реч итд. 0 У след овога писма, ја сам сматрао за дужпост да претурим на ново све своје белешке, да потражнм хартије свију мојих пријатеља, за које сам знао да су такође бележили рад уставотворног одбора п нашао сам: да је дебата о смртиој казни за политпчке крпвце одиста била подељена на два састанка и то 25-ог и 26-ог Новембра, (а не после неко.шко дана) да су главне беседе о томе пнтању биле 26-ог Новембра, и да сам ја, а не г. Академик Љуба Ковачевић погрешио. Ја сам му се одмах лично извинио, и доказао му мојим белешкама да сам га са свим нехотице обедио. Међутим читаоци само су у добиту од ове погрешке. Јер трагајући, изазван горњим писмом, како је одиста дебата текла, ја сам нашао све беседе, које су у мом извешћу само скициране биле, и тако смо сад у стању да изнесемо целу ту интересантну дебату верно као да Ј8 стеногрлфисана, јер је њу бележио г. Раша Милошевић.

Дебата о смртној казни за политмчке кривице Њ. В. Краљ ставља на претрес предлог г. Симе Несторовића о укпнућу смртне казне за иолнтичЛе крнвице. Г. Свет. Арсеновић вели, да није правник, ие би нн говорио о томе иитању. Нитање о смртној казни иије ново ни у науци нити у многим законодавствима. Наука ое изразила против ње, а и многа законодавства укинула су је. Пабраја државе, у којима је она укппута. Овде је сад на дневном реду укидање смртие казне за политичке кривце. Природно се јавња питање : за птто батп да се тражи укииуће смртне казне само за иолитичке кривице ? За то, тпто није суштипа кривице једиа пста. тпто штс-у псте побуде из којих се чини једно, а из којих друго злочино дело. Полтттички кривци иемају намеру да учине зло