Otadžbina

98

РЕЛИГИОЗНО Г1ИТАЊЕ

толицизам. који је од угарске владе непрестано добијао моралне. политичке и материјалне помоћи. На место богумилства, које је дотле било државна вера у Босни, дође католицизам. Јеретици се нису обраћали у веру нарочито по местпма, где их је било у масм; али к^ко нису налазили помоћи ни у Далмацији нп у бана, пису могли напредовати. Године 1376, сптуација се са свпм измени. Бан Твртко круниса се у Милешеву за кра.ва Босне и Србије. II ако је био шурак угарскога краља Људевига Великог. он је радио. да се стварно опрости угарскога сизеренства, које је привидно поштовао. да би избегао опасни сукоб. Републике Дубровник и Млеци принознаше га за краља Србије, а Људевит Велики мирно је примио нову краљевину. Твртко се није упуштао ни у какво верско гоњење, али је исповедао веру својих нових поданика Срба, то јест: источну; за његове владе дакле изгуби католиЦизам свој повлашћенн положај. Твртко подиже грчке пркве п манастире н подари им многобројне поклоне. Срби су уживали велики уплнв, те њихова вероисповест иоче брзо да напредује. .Један део Босне паде нод упливом пећске и маћедоиске цркве. Намеравајући да рашири своју власт до мора, Твртко је из политнке трпео све вере. Али за његове владе догодио се најзнатнијп догађај у историји балканекнх Словена, косовска битка. Пошто су Турцп освојили Србију, очевидно је бпло да ће се талас мухамеданства раширитн ка Дунаву, Сави п Јадранскоме мору. После смрги Људевига Великог, Угарска, поцепана борбом око наслеђа престола ослаб.нена партпским борбама, беше изгубила изглед привлачне силе. који је дотле имала над балканскпм државама. Непосредна амбпцпја Тнрткова користила се тиме; алп то је бпо иовод општег опадања. Твртко умре 1391. Под његовим следбеницима сруши се његово дело. 1Ја време Дабића, Осгоје и Хервоја, три веропсповестп, које су се бориле о првенство над Босном, биле су изложене нај-