Pastir

11

зато, што 1екодТуде1а био обичаТ, као што 1е и сада, да родитељи а не кумови да!у деци имена. Анђео Ге овде говорио од странз Бога као Родитеља. За ово Исуеово снисхођење, за ово његово трг.љење и понижавање и светкуГе наша црква та 1 дан, певаГући између осталог овако: „Ес^хг Господв окр^злше тсрпитз и челок^чгсклА прегр^шгшА, акш вллгг, овр^з^етг: длетг сплсенБ днесг л\УргС‘ И на другом месту: „ Сдлкл ксекллгомг. ткоем^ сок 15 тг>, сллкл шотр^кнпо ткош^, сллкл снисхожден’1'10 ткошгђ едине челоБ"ккол10Бче.“ (Тропар и кон.)

1ован Крстнтељ — Предтеча Христов. Тован, син Захаришн и Телисаветин, 1ош у детињству оставши без родитеља свошх, провођаше усамљен, строг живот у пустињи. Он ношаше одело од камилске длаке и опасиваше се кашшом, а храна му беше спужеви и мед дивљи. Дакле по спољашњем изгледу и по начину живљења свог он беше налик на пророка Илшу. На њега беше налик и по правцу своГе душе. Строг према самом себи, Тован беше строг и према другима. И ево кад све силе душе његове очврстеше, кад он потпуно сазна то дело, на ко1е Ге био позван, доби заповест од Бога да спрема људе за дочек МесиГе. И почем 1е Месма имао да утврди на земљи царствво Божиге, то Товану назначено беше да проиоведа оривлижење тога царства Божша. Но како су за то царство МесиГе могли да поднееу само они људи, кош би веровали у њега и признали га, а припознати га могао ге само она1, кош би признао своге грехове и своГу ништавност пред Богом, па би се за своге грехове кагао: то Ге Товану било заповеђено, да проповеда поктање. Са оваквом дакле проноведи о покагањГу и приближењу царства Божига и гавља се Тован у тог страни Тудеге, где се понагвнше стицаше