Pastir

18

свете иде напред, па светли ђе Ге тама , и просвећуГе тамне умове. Врлине, ко1е требн да носи човек као знамење божиГе на себи, то 1 е изрека на застави угедињене омладине српске. А оће ли Србин овако доћи до васкрса славе своГе ? Оће браћо моњ, и то скорим временом. А они, кош су у светског повесници забележени као носиоци пакла, кош се отргоше од Бога, кош полетегае хотимице у мрак, жигосани су и то тако, да ће их сваки познати моћи. — Они су подли, зли , пуни мржње; дела су им пакосна и пуна греха: кретање нечовечно , зада! отрован. Таке презире свет, осуђуГе закон, казни Бог. С тога браћо мо1а! будимо свесни , љубимо истину и делаГмо на њоО недагмо да мрачњаци име наше у њиов записник уведу, всћ шта више уиутимо их на пут истине; оружагмо се врлинама иетинским, иа се небогмо светлости, па се небогмо смрти. НебоГмо се, да ће икада ова паклена зараза окужити душу нашу и ерце, а сдободно изрецимо: да 1е свест пут истини, пут среће и добра , напретка и славе, да 1е свест пут сваких врлина ва веки. —

Светитељн Кнрил н Методнје. (Продужење.) Немачкч) господарство већ 1е иостало несносно свима Словенима, те еу се свуда бунали иротиву Немаца. У 849. г. Чеси победе цара, кош ге на њ напао са великом воГском. Ческа победа охрабрила Ге друге. Рас/гислав мишљаше да се користи тим онштим устанком, да им се стави за вођа и да саГедини под свогу власт расеГано славенство, да би тако лакше стао на бракик Немцима С таким планом стуии у саГуз с Бугарима, ступи у друштвени одношаГ са грчким царом, и свечано прогласи себе за независна. Он Ге напред