Pastir

434

суштествуге њима непознати Бог. Павле Ге сваки дан говорио о науци Христовоц час у ГудеГскоГ синагоги, час на пигаци. Њега су радо слушали, Гер радознали атињани и иностранци, кош су живели међу њима, налазили су велику насладу да слупшу ма што ново. Философи ступали су у спор с Павлом, и нашосле га доведу у Ареопаг, да би он у присуству нагзнатнишх грађана изложио свогу науку. Арепагом називао се у Атини на!виши суд, кош се састагао из виших чиновника и људи познатих са мудрости своге; он се скупљао на отвореном месту, на гедног страни горе, кога се називала Марсова гора. Ареопаг ге, између осталих своих дужности, дужан био мотрити на испуњавање обреда установљеног богопочитања. Свако нарушене богопоштовања подлежало ге његовом суђењу. Павле Ге вероватно зато и приведен био пред Ареопаг, што Ге он био проповедник новога богопоштовања. Павле сад стане у сред Ареопага и одпочне без икаква страха разлагати науку свогу. Он спомене како Ге, разгледагући варош, видио жртвеник, посвећен „непознатом Богу „Тога Бога, рекао Ге он, кога ви, незнагући, поштугете, дошао сам Га да вам проповедам.“ Он ге казао, да Господ, кош 1е створио свет, и кош даГе свему дисање и живот, жели, да би сви тражили и познали њега,- да он нше удаљен од нас, Гер ми њим живимо и движемо се; да он проповеда сада свима људима кагање. Нашосле Павле спомене о страшном суду и о васкрсењу. На ову последњу реч неки се насмегу; други опет рекну, да ће послушати Павла други пут. Павле изиђе из Ареопага; но ипак су његове кратке речи, са помоћу божигом, обратиле к Христу Геднога од чланова Ареопага, по имену ДионисиГа. Такође прими веру у Атини Гедна жена, по имену Дамара, и гош неки. Но уобште Павлова проповед у Атини мало Ге успеха имала. Атињани су били одвећ горди због своге мудрости, па зато нису могли да покоре своге умове послушности према