Pastir

68

чити их у хармоничне, чланораздељене звукове. Ови ретни, заштићени промиедом, помогнути државом, крче пут целим ноколењима. Таквим начином Гавља се мазо но мало Гезик бољи, књижевни, кош се после развша по свима гранама живота човекова — и постате Гезик друштвенк, државни. Али нису сви те среће, да могу ићи тако устопце за овим прекрасним Гезиком вдохновених певаца и предњих људи. Већина остаГе острагу и на целе десетке година неможе да сустигне ове прве. Ту 1е већина нашег простог света па и грађанства. У овог већини чува се и храни благашица првоначелног тезика коги врло мало прима у се туђих речи и новоскованих. Па зато ми вндимо код нас две крашости. 1едни из љубави према кародности спуштату се у веома ниске сталеже и траже грубе изразе; а други — из страсти према новости и науци прегоне много у ковању нових и у употебљењу туђих речи. Цриродна посљедица овог раздвоГења позната ге више или мање свима нама... Прека те потреба да и Гедни и други попусте у свошм враГностима. Нека учени људи обрађуГу књижеван тезик, но нека у исто време незаборављаГу да им треба тиме користити не само себе већ и прости сталеж. Нека напротив други купе све оно што има у народу, али у исто време незаборављату, да с развитком народа прека Ге неопхнодност развшати мало по мало и тезик његов. Ово исто нека се однесе и на наше обичате.

Српске Катнхезе на осеову сннодалеога катихазнса. (Од проте Н. Беговића.) (Продужење.) Д о г м а т и. IV. Саставимо три прста равно — Гедан Бог у три особе — лица: — Сва три су равна. Заклопимо два прста — незнамо БожиГе таГне. Бог зна све — ми учимо са помоћи божиГом.