Pastir
363
ствица има четири басамака у знак четири 1еванђелиста. За њом иду 12 лептирова у знак 12 апостола, кош су ишли по земљи с Господом. За тим — 38 лептирова у знак 38 недеља за колико Ге по њиховом мнењу богородица носила Христа. Подобна таинства, наравно, могу се увеличавати до крагности. На пр. 0 - вечност; 1 — Гединство божиге; 2 — два Гестества у Христу; 3 — троичност; 10 — десет заповестп божишх; 70 — седамдесет година Худеш били су у ропству вавилонском; 300 — триста лактова био Ге дугачак НоГев ковчег; 969 — толико Ге година живео Матусалев; 1000 — х илА АУ предх очимд господнимг икш денн единк и пр. и пр. А међутим са том љествицом лове расколници хиљадама људи. А у чиГу корист иде таква справка, нама се чини, не треба ни доказивати. За расколнишке учитеље нше ништа тако од користи , као то, што се заклањаГу за цензуру. Они кажу: „ми би умели све то изобразити и лепше и боље, али шта ћемо кад неда цензура?“ У ГедноГ од западних страна био 1е не давно случац по коме протестански посљедници молише правителство, да их избави у делима вере од тог спољашњег заступништва... Па да л’ не би боље било и руским пастирима цркве обратити се ка расколницима с оним питањем , са кошм су се код таквог погава обратили у своГе време оци картагенског сабора к Донатистама: „Ако мислите да што од истинв имате, немоГте се богати да га браните. Сакупите ваш сабор, изберите из средине ваше оне, у кошма имате поверења да вас могу бранити, а и ми ћемо избрати из средине наше оне, кош могу с њима у препирку ступити, па да их тако у име Господа Исуса и његовог пресветлог учења обавесте и на пут истине изведу.“ — Но почем раскол руски ниГе поникао у последње доба а има своГу исторшу од пре двеста година: то се само собом разуме, да би у тог борби требало сабору претрести и разрешити предходно сва питања расколничка, несуглас.на с учсњем правОславне цркве. А ова *