Pesme Branka Radičevića sa pismima njegovim i jednim spisom u prozi

"вод ______(љ

=—_ надовезује: „ао века, млада века“. Све је музика,

-- она доминира; смисао, којега има, спореднији је. Слик јој помаже, Како је коло уситнило, сликови | су учестали, Најпре се по осам слогова сликује: | „Нога“ лака; срце здраво, коло лети, коло ђаво“; па по- четири: „мало цупни, мало лупни“, „опа цупа па

_ на ћупа“; па два; „звека, јека, писка, вриска“, И

_- све тај ритам; шипа-шапа, шипа-шапа, који заглу-

Ро шује, збуњује, носи кроз целу песму; кад је про-

___- читате, дуго вам у глави он зуји непрекидно. Па

о онда, ради вариације, и нарочито ради илустрације

_______ плесачког темпа који се у извесним тренуцима мења,

" __-кад играч јаче удари ногом и задржи је за секунд, _ прави паузу, — долази и промена ритма;

„Оком севни; грлом певни Као муња, као гром“... =

Или још боље: „Хвата штита гвоздена, Хвата мача“ пламена“,

= где последњи слог није као у претходном примеру кратак, него протегнуг, и музички наглашен; ћ „Хвата штита гвозденда“, | Хвата мача пламена,

и тај ритам, који илуструје моменте плесачког темпа |

| и одговара им, остаје такође дуго у глави и ушима после читања ове царски раскошне музичке дикције. |||

| И иначе све је природно и на свом местуу |

"овој партији песме. Сто ствари долазе пред очи: не само јунаци и витезџ, него и оно што је ближе, „Јаша“, „сешка“, па и девојке долазе на ред, оне,

_ наравно, нису присутне, али их се млади људи у овој прилици сећају. И како је цела композиција песме рађена с пуно пажње, тако се уз девојке помиње — кад је већ ређање јунака — Хајдук Вељко:

он је једини и јунак и љубавник, Погледајте и на

ове детаље: „плахо коло, тече зној“ — зној, доиста, јер су се играни ознојили, сад при крају, где је та »

|